Infografika

Objavljeno 14. 02. 2018. | Piše: Hrvoje Hafner

2017. najuspješnija crowdfunding godina. Prikupljeno 15 milijuna kuna.

Trendovi se mijenjaju, a iza nas je najuspješnija crowdfunding godina u Hrvatskoj.

Velika očekivanja deregulacije grupnog financiranja vlasničkim udjelima nisu se ostvarila. Tako je poduhvat jedne od najvećih crowdfunding platformi Indiegogo u partnerstvu sa MicroVentures u skoro godinu dana rada donio tek 30ak kampanja i nešto iznad 7 milijuna dolara.

Novi globalni trendovi grupnog financiranja pokazuju kako su inicijalne ponude žetona (eng. ICO) kao zaseban model crowdfundinga privukle daleko više investitora nego ponude vlasničkih udjela. Ovisno o industrijskom izvještaju kampanje za ICO u prošloj su godini prikupile između 2 i 6 milijarde dolara.

Petu godinu za redom ovaj blog Crowdfunding.hr posvećen grupnom financiranju donosi vam pregled domaćih crowdfunding kampanja koje su obilježile prošlu godinu.

Hrvatska

Nakon što je prošle godine zabilježen pad crowdfunding aktivnosti u Hrvatskoj, najnoviji podaci pokazuju kako je 2017. do sada najuspješnija godina za crowdfunding.

Domaće kampanje prošle su godine prikupile 15 milijuna kuna, a do danas je u Hrvatskoj ukupno prikupljeno gotovo 30 milijuna kuna u crowdfunding kampanjama.

‘U prošloj godini prikupljeno je najviše novca do sada i imali smo najviše uspješnih kampanja. No najznačajniji podatak je da je dvostruko više podržavatelja sudjelovalo u domaćim kampanjama.’, komentirao je rezultate autor istraživanja Hrvoje Hafner.

Ove godine pokrenuto je 78 projekata, uglavnom na Indiegogo platformi, od kojih je njih 26 prikupilo traženi iznos. Više od pola prikupljenog iznosa u 2017. odnosi se kampanje financirane vlasničkim udjelima.

‘Veliku promijeno donijela je suradnja Zagrebačke burze i Funderbeama. Domaće se tvrtke sada mogu puno lakše grupno financirati vlasničkim udjelima. To pokazuju tri prošlogodišnje kampanje,  i jedna nedavno završena i u 2018. ‘ dodao je Hrvoje.

Broj podržavatelja domaćih kampanja u 2017. najveći je do sada, čak 13531. Pokretači kampanja ove godine bili su iz kreativne i umjetničke industrije poput filmova, glazbe i pisanja.

Više od polovice kampanja pokrenuto je u Zagrebu, a tek manji dio u ostalim gradovima Hrvatske.

Kampanju godine proglašavamo ‘micro:bit STEM revolucija’ zbog najvećeg broja podržavatelja (2.364) u domaćoj crowdfunding kampanji do danas.

U prilogu pogledajte infografiku o Crowdfundingu u Hrvatskoj za 2017. koju je pripremila Maja Benčić Fritula.

Tagovi: , ,


O autoru

Stručnjak za servisne platforme, mikroplaćanja i mobilnu telefoniju. U slobodno vrijeme istražuje i piše o grupnom financiranju (crowdfunding) na ovom blogu. Do sada svojim savjetima pomogao desecima kampanja u kojima je prikupljeno preko milijun kuna.



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to Top ↑