Analiza

Objavljeno 18. 02. 2014. | Piše: Hrvoje Hafner

3 razloga zašto bi Alen Vitasović trebao crowdfundati, a ne žicati na fejsu

Jučer je u medijima odjeknula vijest da Alen Vitasović žica novac na fejsu koji mu treba za snimanje spota i tako izazvao mnoge podsmjehe i zlobne komentare. Ali da je Alen ustvari na dobrom tragu, malo njih razumije.

Alenov post na FBu

Alenov post na Facebooku

U zadnjih par godina imali smo prilike vidjeti izvrsno pripremljene i vođene crowdfunding kampanje od strane glazbenika koji su se odvažili obratiti svojim fanovima umjesto izdavačkim kućama.

Najbolji primjer je Amanda Palmer. Bivša pjevačica benda Dresden Dolls odlučila je svoj album Theater is Evil financirati putem crowdfunding kampanje na Kickstarteru. Amanda je svoju publiku gradila godinama i odlučila je to iskoristiti. Na Kickstarteru je tražila je 100.000$ za izdavanje svog novog albuma, a zauzvrat svojim fanovima koji joj pomognu skupiti novac obećala razne nagrade poput CDa, knjiga, ulaznica za koncerte, backstage, izložbe, postere i sl.

Nije ni sanjala da će na kraju kampanje umjesto 100.000$ imati prikupljenih 1.200.000$ dolara.

Amanda je tako postala primjer svim glazbenicima u svijetu i napravila jedan od meni najboljih TED talkova.

 

Nismo ni mi u Hrvatskoj bez primjera. Domaći bend Sane već se 2 puta obratio svojoj publici za pomoć. Prvi put poprilično uspješno, drugi put malo manje.

Vratimo se Alenu.

3 razloga za crowdfunding domaćih glazbenika

1. Prilika za interakciju sa fanovima

Crowdfunding kampanja nije samo postavljanje svog projekta na Kickstarter ili Indiegogo. Za kampanju je važna jako dobra priprema kako bi vaša poruka dospjela do publike kojoj je namjenjena. Većina glazbenika posjeduje kanale kojima komunicira sa publikom (bilo FB fan page bilo mailing liste ili posebni dijelovi weba) međutim rijetko je ta komunikacija personalna i obično je jednosmjerna. Obično fanovi nešto traže, bilo informaciju o novom albumu bilo da glazbenik na turneju posjeti baš njihov grad. Kod crowdfundinga glazbenik se prvo obraća njima i stavlja ga u potpuno drugu poziciju u očima fana.

2. Zaobilaženje posrednika

Izdavačke kuće su u povijesti imale svoje mjesto u industriji i bile su prijeko potrebne. Ako ne zbog novaca onda zbog distribucije glazbe. Pojavom interneta i mp3ica distribucija je postala izuzetno jednostavna i brza. Skoro je razorila glazbenu industriju. Sličan efekt napravio je i crowdfunding. Jer osim što je distribucija pojednostavljena, sada je i financiranje demokratizirano.

3. Dodatna promocija

Crowdfudning nije samo skupljanje novaca. On podiže svijest o projektu, osobi ili cilju. Projekti koji uspiju prikupiti dovoljno novca za ostvarenje znak su da njihov cilj ili rezultat ima smisla i ima publiku. A jednom kada imate tržišnu validaciju otvaraju vam se nove prilike.

Poruka za Alena Vitasovića

Iako je Facebook jedan od načina komuniciranja tvoje poruke, pokušaj osmisliti cijeli koncept kampanje prije nego kreneš dalje. Ako je samo jedan post na fejsu dospio tako lako u medije, zamisli što bi mogao napraviti kada bi pripremio svoju kampanju za Kickstarter ili Indiegogo.

Prve informacije o crowdfunding možeš dobiti već i na ovom blogu 🙂

Tagovi: , , ,


O autoru

Stručnjak za servisne platforme, mikroplaćanja i mobilnu telefoniju. U slobodno vrijeme istražuje i piše o grupnom financiranju (crowdfunding) na ovom blogu. Do sada svojim savjetima pomogao desecima kampanja u kojima je prikupljeno preko milijun kuna.



3 Komentara za 3 razloga zašto bi Alen Vitasović trebao crowdfundati, a ne žicati na fejsu

  1. Iva napisao:

    Alen je jedan od rijetkih na hrv estradi koji se ne drži da je Boga uhvatio za bradu. Alen voli svoje fanove i ostvaruje direktne i osobne kontakte sa njima, a ne preko nekih plaćenih ljudi da pišu umjesto njega. Alen se na svojim nastupima direktno obraća svojim fanovima i komunicira s njima. Alenu nije ispod časti doći i popričati sa svojim fanovima. Možda da se ostali na estradi malo ugledaju na njega u nekim pogledima, možda bi bili prihvaćeniji. Žicanje novaca? Što je 100kn dati osobi koja je brojne nastupe odradila besplatno, koja je odradila nastup radi fanova da oni budu sretni, a ne zbog zarade. Ajde, tko je još tako sa estrade? Svima je bitna zarada! Koliki su noviji sada vinuli u neba s jednim hitom i sada se drže visoki.
    Alene, ostani takav kakav jesi! Najbolji si!

  2. Andro napisao:

    Iva zna što priča …

  3. hrbackpacker napisao:

    Ali u ovome tekstu nitko ne govori da je Alen Vitasović budala itd., samo se daje prijedlog kako je mogao sve to izvesti bolje i učinkovitije.

    Ne poznajem Alena, nit ga previše slušam ali zaista se čini u redu čovjek, i ako ljudi hoće vidjeti taj spot, nek fino i daju tih 100tinjak kuna.

    Inače imam slično izuzetno pozitivno iskustvo sa članom benda Gustafi. A kako su iz slične regije, vjerujem da je i Alen takav.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to Top ↑