Intervju

Objavljeno 31. 10. 2014. | Piše: Hrvoje Hafner

Backer – game freak Daniel Lučić

Do sada sam na blogu pisao o domaćim projektima koji su u potrazi za novcem posezali za crowdfundingom. Grupno financiranje je odnos povjerenja dviju strana, pokretača projekta i backera (ne znam koju bi hrvatsku riječ koristio). Zato sam se odlučio za seriju intervjua sa osobama kojima je crwodfunding dio svakodnevice. Ljudima koji često uplaćuju novac onima koje nepoznaju, ali čije ih ideje inspiriraju, i čije proizvode moraju imati, prvi.

Jedan od takvih je i Daniel Lučić. Zagrebački dečko i ogromni zaljubljenik u video igre, o kojima kada ih ne igra, piše na portalu i u tiskanom izdanju domaćeg IT časopisa Bug.

daniel1

Daniel je do sada backao 16 projekata na Kickstarteru i 1 na Indiegogo, a projekti koje podupire su uglavnom vezani uz računalne igre.

Kada si otkrio crowdfunding?

Negdje početkom 2012., rekao bih. Mislim da je tada pokrenuta kampanja za Double Fineovu point-and-click avanturu koju sam jednostavno morao podržati budući da sam u njihovim dosadašnjim igrama uglavnom uživao.

Na koji način misliš da CF pomaže kreativcima?

Otvara im mogućnost da zaobiđu velike izdavače ili slične tvrtke koje bi im inače bile potrebne kako bi financirali realizaciju svojih ideja. Osim toga, prikupljanjem potrebnih sredstava izravno od krajnjeg korisnika osiguravaju si slobodu da od svog projekta naprave točno ono što žele, a ne što želi investitor.

Postoje li negativne strane CFa?

Za potrošača vjerojatno ne postoji, osim eventualno rizika koji donosi davanje novca naslijepo, dok za pokretače kampanje ovakav način financiranja zahtijeva znatno više truda da svoj projekt poguraju i samostalno predstave potencijalnoj publici – a to je teško. Upravo zbog ovog mnoge kampanje ne uspiju.

Uglavnom si podržavao računalne igre. Šo misliš da CF mijenja u odnosu na mainstream industriju proizvodnje igara? Da li zbog CFa imamo više indie igara?

Ne bih rekao da zbog crowdfundinga imamo više indie igara, no sigurno je da su one zanimljivije – iza kojih stoje provjereni timovi ili pojedinci – zbog veće financijske podrške koju mogu dobiti u konačnici kvalitetnije. Rekao bih da zbog crowdfundinga imamo za nijansu bolje indie igre.

Na koji način odabireš igre koje ćeš podržati financijski? Koliko ti je bitan video same igrice?

Važno je da me zainteresira bilo čime. Ne mora se nužno raditi o videu, no važno mi je da pokretači kampanje detaljno opišu svoj projekt, prikažu što su dosad napravili i objasne što su koraci koji slijede. S domaćim sam projektima nešto blaži pa ih često podržavam podrške radi, no ostali moraju imati „ono nešto“.

Da li su ti do sada isporučene sve nagrade koje si odabrao u kampanjama?

Jesu, no najčešće se ograničim na osnovne uplate, odnosno one koje će mi osigurati samu igru, dok za fizičke nagrade ne marim previše. Načuo sam da postoje problemi s neisporučenim nagradama, no osobno ne poznajem nikoga tko je bio oštećen.

Koji ti je najdraži CF projekt?

Najdraži projekt bila mi je point-and-click avantura Inspire Me iza koje stoji maleni španjolski razvojni tim. Nažalost nisu uspjeli ostvariti cilj iako su ideja i izvedba, što se moglo vidjeti u demo verziji igre, bili vrlo zanimljivi. No dobro, pratim ih i dalje i vjerujem da će u konačnici uspjeti igru izbaciti na tržište.

Tagovi: , , , ,


O autoru

Stručnjak za servisne platforme, mikroplaćanja i mobilnu telefoniju. U slobodno vrijeme istražuje i piše o grupnom financiranju (crowdfunding) na ovom blogu. Do sada svojim savjetima pomogao desecima kampanja u kojima je prikupljeno preko milijun kuna.



Jedan komentar za Backer – game freak Daniel Lučić

  1. Pingback: Crowdfunding.hr | Blog za financiranje vaših ideja

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to Top ↑