Projekti

Objavljeno 12. 07. 2016. | Piše: Hrvoje Hafner

Crowdfunding kampanja u Zmajevom gnjezdu

7 zagrebačkih kazališta za djecu i mlade udružuje se u jedinstvenu organizaciju koja će u prostoru Male scene crowdfundingom pokušati napraviti domaći inkubator kazališne izvrsnosti.

Tim povodom pokrenuli su crowfunding kampanju u kojoj planiraju prikupiti 10.000 dolara.

7 kompanija, 7 estetika, 7 premijera godišnje u afirmiranom prostoru, poznatom po izvrsnim i inovativnim produkcijama, a samo do 2017. godine, igrat će ukupno 47 repriznih naslova od kojih je 5 namijenjeno bebama, 32 nižem uzrastu te višem uzrastu i mladima 10 predstava!

Kazalište Mala scena na Medveščaku, koje od svih 7 partnera jedino ima uređen prostor za djecu i mlade, postat će gnijezdo, središte okupljanja raznolikosti. U Zmajevom gnjezdu moći ćete gledati nagrađivane predstave ukupno njih 47. Od kojih je 5 namijenjeno bebama, 32 nižem uzrastu te 10 predstava za viši uzrast.

Dio zmajskog ‘klastera’ je kazalište Smješko, Lutkarski studio Kvak, Teatar Puna kuća, Teatar Tirena, Tigar Teatar, Triko Cirkus Teatar i kazalište Mala scena!

Voditeljica crowdfunding kampanje Mia Tomić ispričala nam je više o projektu.

Kazališni startup

Zaista smo ponosni što prvi u Hrvatskoj pokrećemo ovakav projekt u kulturi – prvi kazališni startup za djecu i mlade. Radi se o sedam izvrsnih zagrebačkih kazališta s neovisne scene koji će od rujna ove godine zajedno djelovati na adresi Medveščak 2. Na ideju su došli osnivači Male scene, Vitomira Lončar i Ivica Šimić, koji odlaskom u mirovinu nisu željeli ugasiti svoje životno djelo – kazalište koje već gotovo 30 godina djeluje u afirmiranom prostoru poznatome po kvalitetnim produkcijama i brojnim nagradama. Prijedlog iz Male scene, da Medveščak postane središtem okupljanja najboljih neovisnih kazališta za djecu u Zagrebu, ovih je šest kompanija objeručke prihvatilo. Naime, u Hrvatskoj su registrirana čak 172 subjekta koji obavljaju profesionalnu kazališnu djelatnost, a javnih je kazališta samo 31, a ostalo su privatna. U Gradu Zagrebu djeluje stotinjak privatnih kazališta, a velika većina njih nema prostor za igranje predstava.

Financiranje kazališta

Javna kazališta u Hrvatskoj u svim segmentima financiraju njihovi osnivači (gradovi, županije i država) dok privatna kazališta žive– na tržištu natječaja. Neovisna kazališta u Hrvatskoj prolaze kroz vrlo teško razdoblje, od prodanih ulaznica nije moguće preživjeti, sponzora i donatora je sve manje, a natječaji javnih potreba u kulturi gradova, županija i države nisu naklonjeni neovisnoj sceni jer je kulturna politika zanemarila važnost neovisne scene. Zapravo, kulturne politike ni nema. Trudimo se doći do sponzora koji prepoznaju kvalitetan program i koji vide koristi od suradnje s kazalištem. Svakodnevno se prijavljujemo na različite natječaje, ali novca je sve manje. Grad Zagreb i Ministarstvo kulture Republike Hrvatske, bez obzira na kvalitetu, drastično su smanjili sufinanciranje programa koje nudimo, što je i jedan od razloga zbog kojih smo pokrenuli crowdfunding kampanju.

Crowdfunding kampanja

Prvi put sam za crowdfunding čula kada ga je provodila Booksa, a tada sam i svojim doprinosom podržala projekt. Nije mi bilo teško odreći se nekoliko kava, pa slično razmišljam i o našoj kampanji. Posljednjih nekoliko mjeseci razgovarala sam s mnogima o crowdfundingu i svi su otprilike znali o čemu se radi, ali nitko nije imao praktičnog iskustva. Zmajevo gnijezdo javnosti smo željeli predstavili na kreativan i zabavan način, pa se crowdfunding činio kao uzbudljiv i zanimljiv kanal dolaska do krajnjih korisnika. Publika svojim doprinosima sudjeluje u izgradnji Zmajeva gnijezda koje nastaje radi njihovih najmlađih, pomaže nam otvoriti nova radna mjesta, preurediti predvorje, obnovili rasvjetni park te kreirati novi vizualni identitet, a sve u svrhu podizanja kvalitete usluga. Vjerujemo da će građani prepoznati našu inicijativu i da ćemo do kraja kampanje, do 15. kolovoza, ispuniti cilj i skupiti 9.990 dolara.

Početak rada

Mi smo, kao pravi štreberi, osmislili detaljan program do kraja 2016., a okvirno i 2017. godinu. Nova, „zmajska“, sezona krenut će 4. rujna i to besplatnom izvedbom „Znakovi za najmanje“ (za djecu od 3 do 8 godina) u izvedbi Kazališta Smješko, a prva premijera očekuje nas već 8. rujna. Radi se o slavnom naslovu hrvatskog autora Dubravka Jelačića Bužimskog „Sportski život letećeg Martina“ (za djecu i mlade 9+). «Martin» će ove jeseni doživjeti i svoje 11. tiskano Izdanje. Drugu ćemo premijeru imati već 28. rujna. Bit će to „Crna Petra“ Lane Šarić koja nastaje u suradnji Triko Cirkus Teatra i Male scene.

Link na kampanju: Zmajevo gnjezdo @ Indiegogo

Tagovi: , , , , ,


O autoru

Stručnjak za servisne platforme, mikroplaćanja i mobilnu telefoniju. U slobodno vrijeme istražuje i piše o grupnom financiranju (crowdfunding) na ovom blogu. Do sada svojim savjetima pomogao desecima kampanja u kojima je prikupljeno preko milijun kuna.



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to Top ↑