Projekti

Objavljeno 06. 04. 2016. | Piše: Hrvoje Hafner

Deadbolt – ekspanzija domaće crowdfunding uspješnice Vaults

Prije godinu dana zagrebački kolektiv pokrenuo je svoju prvu crowdfunding kampanju. Od tada 4HOGS postala je mala tvrtka za proizvodnju društvenih igara.

Na vlastitim greškama prve kampanje naučili su puno, vratili se i uspješno lansirali svoju prvu kartašku igru Vaults koja se u Hrvatskoj može nabaviti u Carta Magica.

Vaults je strateška kartaška igra za 2 do 4 igrača smještena u steampunk svijet u kojoj okupljate ekipu obijača sefova te ih opremate alatima za obijanje sefova s ciljem da postanete najbogatiji igrač tako da kradete sadržaj sefova.

Deadbolt

4HOGS je sinoć pokrenuo novu crowdfunding kampanju za dodatak pod imenom Deadbolt kako bi proširili originalni Vaults novim kartama ali i omogućili da se igri pridruže još 2 nova igrača (ukupno 6).

Osnovna ideja iza Deadbolt ekspanzije je povećanje broja „comboa“ i povećanje dinamičnosti u igri. Cijela ekspanzija sadrži 44 karte među kojima su nove Crew Boss karte i Crew member karte sa vrlo zabavnim mogućnostima, Disrupt karte (karte ometanja), Vault karte i nova Tool karta – steampunk automobil koji igrači mogu iskoristiti za bijeg u slučaju neuspjele pljačke.

Za Crowdfunding.hr jedan od istaknutijih članova 4HOGS tima Hrvoje Kordić ispričao nam je kako je nastao Deadbolt.

Na ekspanziji smo počeli raditi ubrzo nakon kampanje za Vaults. Znali smo da ima prostora za nove sadržaje i veći dio razvijanja igre posvetili smo balansiranju karata. Ekspanzije mogu biti odličan dodatak postojećoj igri ali isto tako mogu stvoriti velike probleme i zbog toga smo si dali vremena da napravimo dobar, zabavan i vizualno lijep proizvod. Rekao je Hrvoje.

Cilj ove kampanje nešto je konzervativniji jer se radi o dodatku osnovnoj igri. Radi se o minimalnom iznosu od 4.000$ potrebnih za proizvodnju igre, a Hrvoje pojašnjava i razloge za nizak cilj.

Cilj je nizak iz istih razloga kao i za prošlu kampanju. Napravili smo računicu troškova i izračunali minimalan iznos potreban za proizvodnju igre. Nema smisla riskirati uspjeh projekta sa nepotrebnim dizanjem traženog iznosa. Iskustvo nas je naučilo da većina backera zna cijeniti iskrenost u svim aspektima kampanje. Rekao je Hrvoje.

Posjetitelji sajma Essen Spiel igraju Vaults // foto: 4HOGS arhiva

Kickstarter

Iako se rijetki pojedinci odlučuju za registraciju tvrtke u Americi kako bi dospjeli na Kickstarter, 4HOGS je to uspio riješiti putem partnera.

Izgradili smo odlične partnerske odnose sa tvrtkom LudiCreations i postoje planovi za dugoročnu suradnju. Pojašnjava Hrvoje.

U crowdfunding kampanji za originalni Vaults čak 90% podržavatelja bili su redoviti Kickstarter podržavatelji (uplatili za više od jednog projekta).

Obzirom da nam je ovo tek treći projekt teško je raditi detaljnije analize. Apsolutno je teže istaknuti se u trenutnom konkurentskom okruženju ali u neku ruku je to i dobra stvar. Najveću ulogu igraju podržavatelji sa prijašnjih kampanja (returning backers). Naš zadatak bio je (kao i prošli put) održavati komunikaciju sa podržavateljima i graditi prijateljske odnose. Konkretno, sve eventualne probleme rješavali smo brzo i pri tom smo uvijek stavljali potrebe podržavatelja na prvo mjesto. To je naš recept za uspjeh i najvrijedniji savjet koji možemo ponuditi.

Hrvoje napominje kako za samu ekspanziju Deadbolt nisu radili posebnu promociju.

Obzirom da nam je prošlogodišnji odlazak na Essen bio prvi sajam, nismo znali što očekivati. Ostali smo u najmanju ruku iznenađeni interesom za Vaults. Naš mali štand bio je uvijek pun i jednostavno nije bilo vremena za detaljnije prezentiranje ekspanzije. Naravno svima smo dali do znanja da je ekspanzija u razvoju i reakcije posjetitelja dale su nam vjetar u leđa. Također, veliki broj posjetitelja dao nam je odlične prijedloge i dosta elemenata ekspanzije postoji zahvaljujući iskustvima sa Essen Spiela.

Crowdfunding kampanja za Deadbolt već je nadomak cilja, a da je interes znatno velik pokazuje i Kicktraq dnevna ljestvica koja je Deadbolt postavila na sam vrh današnjih atraktivnih kampanja.

Deadbolt prvi na dnevnoj ljestvici Kictraqa // Foto: kicktraq screenshot

Planovi za budućnost

Nažalost lokalni distributeri nisu pokazali interes za Vaults. Malena smo tvrtka i samim time rizičan partner. Na sreću za nas indie developere postoje divni ljudi poput ekipe iz dućana Carta Magica koji su odmah pokazali interes i s kojima imamo zaista lijepu suradnju i ovim putem im se zahvaljujemo.

Uvijek radimo na novim igrama. Trenutno su u razvoju dvije nove igre. Kako stvari stoje u narednih par mjeseci na Kickstarteru će osvanuti kampanja za igru s kockicama (Dice game) u kojoj igrači igraju jahače apokalipse. Uživamo u radu na toj igri i sigurni smo da će se dopasti mnogim igračima diljem svijeta. Dodaje Hrvoje.

Link na kampanju: Deadbolt @ Kickstarter

Tagovi: , , , ,


O autoru

Stručnjak za servisne platforme, mikroplaćanja i mobilnu telefoniju. U slobodno vrijeme istražuje i piše o grupnom financiranju (crowdfunding) na ovom blogu. Do sada svojim savjetima pomogao desecima kampanja u kojima je prikupljeno preko milijun kuna.



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to Top ↑