Intervju

Objavljeno 25. 11. 2013. | Piše: Hrvoje Hafner

Društvena igra Machina Arcana – novi hrvatski crowdfunding rekord

Machina Arcana je proizvod domaćih kreativaca koji su kreirali taktičnu društvenu igru na ploči sa elementima horora i steampunka. A da bi ju proizveli pripremili su Kickstarter kampanju i već prvi dan prikupili dovoljno novca.

Voditelj projekta i idejni začetnik Juraj Bilić, okupio je tim ljudi uključujući dizajnere, ilustratore i grafičke urednike koji su razvili sustav igranja Machina Arcane koji se već pokazao uspješnim nakon što je prezentiran na konvenciji za društvene igre Essen Spiel 2013, te domaćem Reboot Info Gamer koji se nedavno održao na zagrebačkom velesajmu.

machinaarcana4

Testiranje igre na konvenciji Essen Spiele 2013. // fotografija: machinaarcana.com

Kako bi igru plasirali na tržište, Juraj je odlučio pokrenuti crowdfunding kampanju na Kickstarteru u kojoj su tražili 20.000 dolara. Taj su iznos prikupili već nakon 14 sati kampanje, ali su pripremili i posebne poticaje za nastavak financiranja u obliku produženih ciljeva, a neke od njih već su počeli probijati iako je kampanja aktivna tek tjedan dana. Ako se odlučite za podupiranje projekta, morat ćete izdvojiti 50 dolara za jedan primjerak osnovnog seta ili 75 dolara za  primjerak ekskluzivnog Kickstarter izdanja.

Izuzetno dobra komunikacija sa zainteresiranom publikom odvija se na Kickstarter stranici u komentarima (kojih je već preko 1200) gdje je Juraj vrlo aktivan i promptan sa svojim odgovorima, što se posebno cijeni u CF kampanji.

Kampanja je pokrenuta u utorak 19.11. i do pisanja ovog teksta prikupljeno je preko 48.000 dolara od 600 donatora. Machina Arcana prestigla hrvatski rekord i za sada je najuspješnija hrvatska crowdfunding kampanja. Rekord je do sada držala računalna igra Legends of Dawn koja je prikupila 46.536 dolara od skoro 2000 donatora.

Juraj je za moj skromni blog odlučio podjeliti svoje crowdfunding iskustvo kako bi pomogao svim budućim crowdfunderima.

Igra se rodila iz hobija

Juraj je programer, filmofil, knjiški moljac i ljubitelj društvenih igara. A razvoj vlastite društvene igre počeo je iz hobija.

Počelo je kao hobi prije koju godinu, ali nakon par ‘gaming sessiona’ na kojima sam predstavio ideje svojim prijateljima, shvatio sam da je uz dodatni trud i napor moguće početnu ideju konkretizirati u proizvod. Nakon tog uvida, osjetio sam poriv apsolutno se posvetiti toj realizaciji. Odlučio sam izdvojiti godinu dana svog vremena projektu, dao sam otkaz na poslu i zavrnuo rukave; bolje je probati, bez obzira na enormne rizike i male šanse za uspjeh nego prepustiti se komforu trenutačne situacije.

Kako je Machina Arcana dospjela na Kickstarter?

Budući da nije jednostavno pokrenuti kampanju na Kickstarteru ako si iz Hrvatske, Juraj je tražio pomoć. Izdavačka kuća Mage koja je već radila crowdfunding kampanje za društvene igre (Archon, Shadows over the Empire, Drum Roll, 12 Realms, Wrong Chemistry), prikupila je do sada preko 300.000 dolara na Kickstarteru.

Odmah jedna mala doza realnosti za sve Hrvate. Nemoguće je izaći na Kickstarteru bez tvrtke iz zemalja koje su pokrivene sa Kickstarterom. Postoje druge opcije u tom slučaju, koje su naravno poznate svima koji imaju namjeru koristiti CF. Par članova tvrtke Mage su iz Grčke, isto tako zemlja iz koje nije moguće izaći direktno na Kickstarter. Stupio sam u kontakt sa njima, prepoznali su odličnu priliku i tako je počela naša međusobna suradnja.

machinaarcana2

Društvena igra Machina Arcana // fotografija: machinaarcana.com

Kako se pripremiti za crowdfunding?

Priprema CF kampanje počinje puno prije postavljanja opisa projekta na Kickstarter. Juraj je svoju pripremu počeo u ranim fazama razvoja igre. “Sama CF kampanja je vrh ledenjaka i po pitanju svih ostalih radnji poprilično marginalna. Glavna misao vodilja je bila napraviti odličan proizvod. Tržište obožava promovirati kvalitetnu stvar, tako da nakon što formirate kvalitetan proizvod, puno je lakše usmjeravati marketing u traženom smjeru. Istina, marketing nam je oduvijek bio tu negdje od samih početaka. Na primjer, igru morate testirati na raznim konvencijama i okupljanjima, ali sa dodatnim trudom i investiranjem (majice, roll-up banner, promo materijali i slicno) dobivate puno veću ekspoziciju.

Objava na Kickstarteru

Prije nego se kampanja pusti online, potrebno je provjeriti da li je sve spremno. “Pripremanje unaprijed određenih tekstova, novosti o projektu, kreiranje liste ljudi, organizacija i medija sa kojima smo već u kontaktu i kojima ćemo se tek javiti u trenutku startanja. Prikupljanje feedbacka i ažuriranje KS projektne stranice da sve bude što jasnije i profesionalnije. KS projekti imaju veliku pozornost prvih 2-3 dana, te je potrebno već puno prije izgraditi taj momentum kroz dobar web, prijavu na newsletter, Facebook, Twitter, Reddit, blogere, časopise i stotine mailova poslanih na sve strane.” Prepričao je Juraj svoje aktivnosti 7 dana prije nego je kampanja postala online.

Što nakon Kickstartera?

“Osim marketinškog aspekta izuzetno je bitan i logistički aspekt.” Naglašava Juraj. “Kako uopće proizvesti proizvod? Gdje i na koji način? Koji su sve troškovi i koliko iznose? Ima užasno puno pitanja i istraživanje mora biti pravovremeno i temeljito.”

Nažalost, tim se zbog puno manjih proizvodnih troškova odlučio za proizvodnju u Kini. “Prototip smo radili u Hrvatskoj i bilo je jako skupo. Da ovdje nastavimo proizvodnju, igra ne bi mogla konkurirati cijenom.

Nakon što završi CF kampanja, dužni ste izvršiti obećanja koja ste dali u kampanji. U slučaju Machina Arcane, isporuka prvih primjeraka društvene igre ekskluzivno za ekipu koja ih podrži u kampanji započet će u travnju 2014.Za daljnju retail distribuciju imamo ponude, ali još su pregovaranja u tijeku, tako da u ovom trenu još nemamo nikakvih konkretnih podataka.” Napominje Juraj.

Kampanju za Machina Arcana možete pogledati ovdje: Machina Arcana @ Kickstarter

Tagovi: , , ,


O autoru

Stručnjak za servisne platforme, mikroplaćanja i mobilnu telefoniju. U slobodno vrijeme istražuje i piše o grupnom financiranju (crowdfunding) na ovom blogu. Do sada svojim savjetima pomogao desecima kampanja u kojima je prikupljeno preko milijun kuna.



Jedan komentar za Društvena igra Machina Arcana – novi hrvatski crowdfunding rekord

  1. Pingback: Kako je crowdfunding obilježio 2013. godinu - Crowdfunding.hr

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to Top ↑