Intervju

Objavljeno 14. 09. 2015. | Piše: Hrvoje Hafner

Hrvoje Prpić: Osobni osvrt na Trillenium crowdinvesting kampanju

Radio sam 12 sati dnevno prva 2-3 tjedna. Ispričao je za Crowdfunding.hr Hrvoje Prpić čija je crowdinvesting kampanja za tvrtku Trillenium skupila 200.000 funti.

O uspjehu jedne od najvećih hrvatskih crowdfunding kampanja imali ste dosta prilika čitati na ovom blogu ali i u domaćim medijima, pogotovo nakon šte je u kampanju uložio i investicijski fond škotskog tenisača Andya Murraya.

Crowdinvesting

Specifičnost crowdfunding kampanja na Seedrs platformi je to što se radi o investiciji kojom se ulazi u valsničku strukturu projekta/kompanije za razliku od standardnog nagradnog modela Kickstartera i Indiegogoa.

Pa je tako u Trilleniumu crowdinvesting kampanjom Hrvoje dobio još 347 suvlasnika njegove kompanije. U nešto više od 2 mjeseca koliko je trajala kampanja prikupljeno je 200.000£ koliki je iznos 10% vrijednosti udjela u kompaniji.

Iako je kampanja uspješna Hrvoje je odlučio izdvojiti, po njegomom mišljenju, loše stvari u kampanji.

Neke stvari smo mogli bolje

Prvo su uložili moji članovi tima i ja, ali premalo. Umjesto da uložimo barem 20% ja i barem 2% svaki od njih, mi smo uložili puno manje i time ukazali drugim investitorima koliko očekujemo po investitoru. Nisko je postavljena donja granica na samo 20 funti što je također navelo investitore na niže uloge.

Moj prvi val mailova je išao svim prijateljima umjesto samo osobama koje mogu investirati konkretan iznos, a onda u drugom valu kad je potrebno proširiti vijest je trebalo ići na prijatelje. Za neke stvari se nismo pripremili. Nismo imali dovoljno kvalitetnih fotografija i videa. Bilo bi dobro pripremiti barem 50-tak dobrih fotki i barem 2-3 videa.

Na kampanji sam radio 12 sati dnevno

Cijeli dan u kampanji se sastojao u pisanju mailova, odgovaranju na pitanja i pisanju raznih promotivnih članaka. Moglo se to i bolje jer sam zanemario Reddit i forume, ali jednostavno mi to nekako nije sjedalo u moj način razmišljanja. U svakom slučaju bih savjetovao da se oni koji kreću u sličnu kampanju pozabave i time.

Prije same kampanje je priprema trajala 2-3 mjeseca. Puno je dokumenata napisano i pripremljeno prije nego je sama kampanja počela. Već sam opis kampanje je prošao nekoliko iteracija dok nismo bili zadovoljni svime.

Radio sam 12 sati dnevno prva 2-3 tjedna. Onda se to smanjilo na sat, dva sve do zanjih 7 dana. Tada sam opet krenuo raditi 12 sati na dan. U cijelom vremenu trajanja kampanje je za nas radila i još jedna osoba 8 sati na dan koja je bila zadužena za društvene mreže.

Imali smo plaćenu kampanju na Facebooku gdje smo potrošili 5.000 funti. Pisali smo blog postove, barem 2 tjedno, redovito tvitali te pisali članke za razne web portale.

PR koji smo imali vrijedan oko 500.000 funti. Na to su se nadovezala dva velika interviewa, jedan o Trilleniumu u The Guardianu i jedan veliki od strane Reutersa.

Osobna komunikacija mejlom prema potencijalnom investitoru

Mejlove sam pisao jedan po jedan. Prebacio sam svoj adresar u Excel, podjelio ljude u 6 grupa, ovisno o jeziku, o tome koliko ih dobro poznajem, koliko su u mogućnosti investirati i sl. Zatim sam napisao prvi mail prvoj osobi, dio teksta iskopirao i krenuo dalje. Svakoj osobi sam se direktno obratio s nečim osobim da se zna da je to mail stvarno pisan toj osobi, a ne dio nekog grupnog maila. Napisao sam u toku kampanje oko 1200 mailova. 

Na kraju sam napravio i 3 grupe na Mail Chimpu i poslao 4 grupna maila koji su bili prilično personalizirani, bez slika, samo tekst.

Ako se radi o uspješnim ljudima koji su navikli na investicije, recimo poslovni anđeli, onda sam ih stavio u grupu onih koji mogu uložiti. Ako se radi o studentima koji ne rade onda sam ih stavio među one koji mogu proširiti glas, ali ne i investirati. Iako sam se kod nekih prevario pa je bilo prijatelja koji su uložili puno više nego sto sam očekivao i zahvalan sam im na tome.

Komunikacija sa investitorima tijekom i nakon kampanje se provodi putem updatea na Seedrsu. S obzirom da se još uvijek dovršavaju uplate čekamo da napokon zatvorimo kampanju i krenemo u drugi stupanj – izvještavanje o operativi, ne više o kampanji.

Nemojte klonuti duhom ako kampanja ne ide očekivano

Presudna za uspjeh moje kampanje je bila uplata slovenskog poduzetnika Aljoše Domijana, 7 dana prije kraja i njegov email u kojem mi je rekao da smo upravo ušli u finalni krug i da je sad vrijeme za potegnuti i ući u finish. Tada sam krenuo ponovno u zvanje svih mogučih i slanje stotina mailova što je napokon upalilo. Ispričao nam je Hrvoje o presudnom trenutku u kojem je skoro digao ruke od kampanje.

Papirologija Seedrsa

Seedrs je vrlo profesionalan, brzo odgovara na mailove, ali i vrlo koncizan. Svaki podatak se mora dokazati neovisno radi li se o opisu kampanje prije samog početka ili u updateima. Nema ništa izmišljeno što možete postati.

Kad je kampanja dosegla ciljani iznos ušla je u drugi stupanj u kojem kampanja traje sve dok svi investitori ne uplate (ima ih puno koji još nisu verificirali svoje račune) ili ne odustanu od uplata. Trenutno se ti svi dokumenti sređuju i mi se nadamo da ćemo to zatvoriti do kraja tjedna. Vjerojatno nećemo ići u overfunding jer ćemo kad skupimo 200.000 uplaćenih (sad je to na oko 175k) zamoliti sve ostale da odustanu od investicije jer su imali dosta vremena da uplate.

Sada trenutno čekamo sad Due Diligence proces koji još nije započeo.

Tagovi: , , ,


O autoru

Stručnjak za servisne platforme, mikroplaćanja i mobilnu telefoniju. U slobodno vrijeme istražuje i piše o grupnom financiranju (crowdfunding) na ovom blogu. Do sada svojim savjetima pomogao desecima kampanja u kojima je prikupljeno preko milijun kuna.



Jedan komentar za Hrvoje Prpić: Osobni osvrt na Trillenium crowdinvesting kampanju

  1. Pingback: Crowdfunding.hr | Blog za financiranje vaših ideja

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to Top ↑