Istraživanje

Objavljeno 15. 01. 2015. | Piše: Hrvoje Hafner

[INFOGRAFIKA] Crowdfunding u Hrvatskoj 2014

Grupno financiranje još uvijek ne pokazuje znakove usporavanja unatoč glasnom negodovanju nakon prošlogodišnjih kontroverznih događaja. Veliki potres izazvala je Facebookova akvizicija Oculus Rifta koji je upravo crowdfundingom prikupio više od 2.5 milijuna dolara, ali i sumnjive kampanje poput Anonaboxa (prikupljeno pola milijuna dolara) čiji proizvodi nisu ispunjavali obećane karakteristike.

Crowdfunding u svijetu

Unatoč tome, procjenjuje se da je u 2014. putem različitih crowdfunding platformi prikupljeno ukupno 10 milijardi dolara. Kickstarter je nedavno objavio i pregled 2014. u kojem je objavljeno kako je samo na njihovoj platformi u protekloj godini pokrenuto 22.252 projekata za koje je 3.3 milijun korisnika uplatilo preko pola milijarde dolara.

Osim financiranja projekata pokrenutih na platformama i same crowdfunding platforme u protekloj godini bile su meta investitora. Prema podacima investicijskih savjetnika Crowdfund Capital Advisors u protekloj godini 250 milijuna dolara investirano je u kompanije koje se bave grupnim financiranjem.

Crowdfunding u Hrvatskoj

Da se nastavio uzlazni trend grupnog financiranja (crowdfunding) i u Hrvatskoj pokazuju podaci istraživanja provedenog na najpopularnijim svjetskim crowdfunding platformama za projekte koji su završili u 2014. godini.

Budući da sustavno pratim sve domaće crowdfunding kampanje pripremio sam pregled projekata koje smo financirali u 2014. Infografiku je pripremila Maja Benčić Fritula, kojoj se ovim putem zahvaljujem.

U Hrvatskoj je na različitim crowdfunding platformama pokrenuto 45 projekta koji su imali barem jednog podržavatelja. Prijavljeni projekti imali su poprilično ambiciozni postavljene ciljeve pa je tako ukupan traženi iznos domaćih projekata premašuje 7.5 milijuna kuna. Od 45 projekta tek njih 14 ostvarilo je zadani financijski cilj i uspješno završilo kampanju. Za domaće projekte tako je prikupljeno nešto više od 2 milijuna kuna koje je uplatilo 6636 podržavatelja.

Projekt koji je obilježio godinu je računalna video igra The Red Solstice koja je prikupila 380.000kn sa najviše podržavatelja, njih čak 1504. Zagrebački inkubator poduzetništva (ZIP zagreb) imao prvu i za sada jedinu domaću investicijsku (za vlasničke udjele) kampanju u kojoj je prikupljeno najviše novca, preko 660.000kn. Najambiciozniji projekt protekle godine je S3TR urbano električno vozilo za koje je traženo skoro 2 milijuna kuna, a u kojem je prikupljeno tek 16 tisuća.

Tragedija godine je računalna video igra Kaptain Brawe 2 koja je u 2 pokušaja na Kickstarteru oba puta zakazala unatoč velikom broju podržavatelja.

Najviše domaćih projekata bilo je u kategoriji računalnih igara, što je u skladu sa trendom na Kickstarteru, a najviše kampanja završilo je u svibnju i prosincu.

Najveći promotor crowdfundinga iz Hrvatske sa najviše podržanih projekata je developer i serijski poduzetnik Edi Budimilić iz Rijeke suosnivač WhoAPIja sa 24 podržana projekta na Kickstarteru i 5 na Indiegogo.

Ako će 2015. biti bolja od prošle, a trendovi to pokazuju, pred nama su zanimljive domaće crowdfunding kampanje.

Crowdfunding_infografika_2014s

Tagovi: , , ,


O autoru

Stručnjak za servisne platforme, mikroplaćanja i mobilnu telefoniju. U slobodno vrijeme istražuje i piše o grupnom financiranju (crowdfunding) na ovom blogu. Do sada svojim savjetima pomogao desecima kampanja u kojima je prikupljeno preko milijun kuna.



2 Komentara za [INFOGRAFIKA] Crowdfunding u Hrvatskoj 2014

  1. Pingback: Crowdfunding.hr | Blog za financiranje vaših ideja

  2. Pingback: Crowdfunding.hr | Blog za financiranje vaših ideja

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to Top ↑