Infografika

Objavljeno 18. 01. 2016. | Piše: Hrvoje Hafner

[INFOGRAFIKA] U Hrvatskoj do sada prikupljeno 10 milijuna kuna

Crowdfunding industrija ne pokazuje znakove slabljenja. I dalje gledamo dvoznamenkasti rast industrije, a u Hrvatskoj raste brže nego ikad.

Treću godinu za redom donosimo pregled domaćih crowdfunding kampanja koje su obilježile prošlu godinu, ali i po prvi put donosimo usporedbu u odnosu na prethodne godine. Maja Benčić iz Fritule i ove je godine naše istraživanje iskazala infografikom.

Kickstarter

Unatoč sve češćih problema prilikom isporuke obećanih gadgeta podržavateljima, na Kickstarteru je do sada prikupljeno više od 2 milijarde dolara za različite projekte. Do prve milijarde Kickstarteru je trebalo 5 godina, a drugu je skupio već za godinu i pol.

Najviše novca na Kickstarteru prikupljeno je za novu verziju Pebble pametnog sata u kojoj je prikupljeno više od 20 milijuna dolara dok je kartašku igru Exploding Kittens svijetski poznatog ilustratora Matthew ‘The Oatmeal’ Inmana financijski podržalo čak 220.000 ljudi.

U posljednje vrijeme primijećen je trend nekoliko većih kampanja koje su javno objavile kako neće biti u mogućnosti isporučiti nagrade podržavateljima te da navedene tvrtke prestaju sa radom. To je nagnalo Kickstarter da provede istraživanje kojim je utvrđeno da čak 9% uspješnih projekata nikada ne ispuni dano obećanje, ali i unajmi profesionalne novinare do naprave nezavisne istrage za medijski najeksponiranije kampanje koje u tome nisu uspjele.

Crowdfunding Hrvatska

U Hrvatskoj iz godine u godinu vidimo napredak u broju projekata koji se financiraju na ovaj način ali i da je količina prikupljenog novca sve veća. Samo u prošloj godini prikupljeno je više nego ukupno do sada, a godišnji rast je na razini od 90%.

U domaćim je crowdfunding kampanjama do danas prikupljeno gotovo 10 milijuna kuna, a 5.3 milijuna je prikupljeno samo u 2015. godini.

63 projekta pokrenuto je na različitim crowdfunding platformama u protekloj godini, a tek njih 23 je prikupilo traženi iznos.

Kao primarna crowdfunding platforma u Hrvatskoj i dalje se koristi Indiegogo, dok je Kickstarter na drugom mjestu. Tu i tamo može se naići na domaću kampanju i na nekim manje poznatim platformama.

Broj podržavatelja domaćih kampanja u 2015. porastao je na 7673 u odnosu na 6636 iz 2014.

Također možemo primijetiti da se fokus sa računalnih igara prebacio na ‘community’ projekte koji čine više od 10% pokrenutih crowdfunding kampanja u Hrvatskoj.

Najviše novca prikupila je crowdfunding kampanja za vlasničke udjele poslovnog anđela Hrvoja Prpića za njegov projekt online trgovine Trillenium na platformi Seedrs u kojoj je prikupljeno 200.000 funti.

Kampanja sa najviše pojedinačnih uplata bila je za kontroverzni uređaj Vitastiq koji pomoću pametnog telefona mjeri razinu minerala u tijelu čovjeka u kojoj je sudjelovalo 873 ljudi.

Dodanu funkcionalnost u sklopu Indiegogo crowdfunding platforme tzv. InDemand program pomoću koje pokretači kampanje prikupljaju novac i nakon što kampanja službeno završi, iskoristilo je 10ak domaćih kampanja koje su tako prikupile dodatnih 1.2 milijuna kuna uz pomoć 1797 dodatnih podržavatelja.

Crowdfunding osoba godine ovog puta je fotograf i autor Oleg Maštruko koji je do sada pokrenuo i uspješno financirao 3 projekta.

Crowdfunding_infografika_2015

Tagovi: , , , , ,


O autoru

Stručnjak za servisne platforme, mikroplaćanja i mobilnu telefoniju. U slobodno vrijeme istražuje i piše o grupnom financiranju (crowdfunding) na ovom blogu. Do sada svojim savjetima pomogao desecima kampanja u kojima je prikupljeno preko milijun kuna.



2 Komentara za [INFOGRAFIKA] U Hrvatskoj do sada prikupljeno 10 milijuna kuna

  1. Pingback: Crowdfunding.hr | Blog za financiranje vaših ideja

  2. Pingback: ACT GRUPA | Što smo naučili na Crowdfunding akademiji

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to Top ↑