Istraživanje

Objavljeno 27. 10. 2014. | Piše: Hrvoje Hafner

Istraživanje: Integrirana marketinška komunikacija u crowdfunding kampanjama

Da je crowdfunding zanimljiva tema na domaćim sveučilištima dokazuje povećani interes studenata koji obrađuju ovu temu. Nakon što smo dobili prvog diplomca na temu grupnog financiranja na Ekonomskom fakultetu u Zagreb, Tomislava Raškovića, na red dolaze i postdiplomci sa specijalističkih studija kojima je crowdfunding u fokusu interesa.

Programerka Nikolina Jakovljević nakon završenog Fakulteta elektrotehnike i računarstva i par godina rada u informatičkim tvrtkama, odlučila je upisati poslijediplomski specijalistički studij na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu. Tijekom studija opredjelila se u istraživanju baviti se upravo grupnim financiranjem.

S obzirom na to da studiram upravljanje marketinškom komunikacijom, zanima me što sve čini dobro osmišljenu i provedenu crowdfunding kampanju i odlučila sam se tim problemom pozabaviti u svom poslijediplomskom radu. Kako bi odgovorila na to pitanje, potrebno mi je poći od početka tj. od istraživanja tržišta i potrošača.

Dio istraživanja kojim se bavi na studiju vezan je uz grupno financiranje te je pripremila online upitnik kojim želi doći do podataka o domaćem crowdfunding tržištu.

Cilj mog rada je odgovoriti na istraživačko pitanje “Koji su motivi hrvatskih potrošača za sudjelovanje u crowdfunding kampanjama?” te u skladu s rezultatima istraživanja dati smjernice za planiranje integrirane marketinške komunikacije u crowdfunding kampanjama kojima su ciljna skupina potrošači u Hrvatskoj.

Prema mojim prošlogodišnjim podacima, u Hrvatskoj nije bilo puno kampanja, a još manje su bile uspješne. Nikolina je odličila na drugačiji način provesti istraživanje.

S obzirom na to da vjerujem da većina ljudi kod nas nije upoznata s pojmom crowdfundinga, odlučila sam se na jedan drugačiji pristup istraživanju. Osmislila sam primjer kampanje kako bih na njoj objasnila pojam i istražila motivaciju za sudjelovanje. S obzirom na to da se bavim rekreativnim trčanjem, to područje mi je ujedno i izvor inspiracije za kampanju.

 

Predložak Nikolininog istraživanja

Nikolina poziva sve koji prate ovaj blog da odvoje 10 minuta i sudjeluju u njezinom istraživanju: http://goo.gl/forms/Ml1bD60iGE

Tagovi: , ,


O autoru

Stručnjak za servisne platforme, mikroplaćanja i mobilnu telefoniju. U slobodno vrijeme istražuje i piše o grupnom financiranju (crowdfunding) na ovom blogu. Do sada svojim savjetima pomogao desecima kampanja u kojima je prikupljeno preko milijun kuna.



3 Komentara za Istraživanje: Integrirana marketinška komunikacija u crowdfunding kampanjama

  1. jelena Ricov napisao:

    uključite me – mislim da je na poziciji koju imamu Gradu Zagrebu (pročelnica gradskog ureda za EU programe i projekte) moja obaveza i odgovornost, ali prije svega osobna želja, pomoći ovakvim projektima. Ako mi se javite, možda mogu pomoći.

    LP
    Jelena Ricov

  2. Hrvoje Hafner napisao:

    Draga Jelena,

    Malo je nejasno kome i na koji način želite pomoći? Kolegici u istraživanju, temi njezinog rada, grupnom financiranju ili projektima koji se na ovaj način financiraju?

  3. Pingback: Crowdfunding.hr | Blog za financiranje vaših ideja

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to Top ↑