Poslovanje

Objavljeno 25. 07. 2016. | Piše: Hrvoje Hafner

Jelena u 5 dana na svom blogu skupila 120.000kn

Jelena Šimić Valentić nakon dugogodišnjeg rada u restoranskom poslu odlučila se osamostaliti, a svoj životni put našla je u sommelierstvu. Crowdfundingom skupila 120.000 kuna kojim će otvoriti vlastiti prostor.

Njezina samostalna poduzetnička priča počela je prije dvije godine kada je osnovala tvrtku Pupitres, prvi boutique vinske kulture u Hrvatskoj iako je njezin profesionalni razvoj krenuo je 2006. godine nakon završetka prve razine za sommeliera. U međuvremenu se certificirala za sommeliera treće razine Hrvatskog sommelir kluba koji djeluje preko Svjetskog udruženja sommelira te je polaznica Wine Academy Croatia stručnog obrazovnog programa Wine and Spirits Education Trust, najprestižnije svjetske institucije za edukaciju o vinu i žestokim alkoholnim pićima.

Blog Pupitres

Pupitres je savjetodavni boutiqu na području vina i vinarstva ali i vrutak znanja i stručnosti na području svoje djelatnosti. Nastao je iz Jelenine velike ljubavi i strasti prema vinu i služi kao referenetni centar znanja i edukacije o vinu namijenjen širokom krugu klijenata.

Kroz edukacije građana ili kroz usluga stručnih treninga osposobljavanja zaposlenika restorana, hotela i wine barova potičemo održivu kulturu vina i vinarstva kao i sam rast unutar hrvatskog, regionalnog i europskog tržišta, rekla nam je Jelena.

pupitres_blog

Pupitres blog

U manje od dvije godine, održano je 170. Vinskih radionica, gdje je više o 3200 polaznika sudjelovalo na Vinskoj školi. Vinska škola je gostovala diljem Hrvatske kao i u BiH.

Jelena je svoje radionice održavala gostujući u vinskim barovima i restoranima, a sama tvrtka djelovala je kroz Impact HUB Zagreb. Kako bi proširila svoje poslovanje željela je djelovati kroz vlastiti prostor.

Razgledavajući prostore koji se iznajmljuju u središtu Zagreba, shvatila sam da mi za uređenje prostora treba 170.000 kuna. Banka u kojoj trenutačno imam poslovni račun, odbila mi je dati kredit jer je kao početnica u poduzetništvu ocijenjena prerizičnom. Vjerovala sam u svoj projekt pa sam potražila alternativu.

Crowdfunding

Iako je za crowdfunding čula tek nedavno, shvatila je da bi joj mogao pomoći u ostvarenju svog plana. Putem vlastitog bloga i Facebook stranice tražila je pomoć sa jasnim financijskim ciljem, prikupiti 170.000 kuna za otvorenje vlastitog prostora.

Za mene je crowdfunding vrlo plemenita akcija, gdje se u mom slučaju osjetio izuzetno naglašen duh zajedništva, gdje su se otvorile izuzetne mogućnosti, i ne samo da sam ostvarila svoj cilj nego i puno više od toga. Osjetila sam koliko ljudi oko mene kojima sam okružena vjeruju u mene i cijene moj rad i to je nešto neprocjenjivo u svemu. Ne samo moji prijatelji i poznanici, nego su se u projekt uključili vrlo ozbiljni i u svojoj sferi utjecajni ljudi koji su mi pružili ruku samo zato jer vjeruju u projekt i žele dati podršku malom poduzetniku, rekla nam je Jelena.

pupitres_crowdfunding

Jelena je crowdfunding kampanju provodila putem Facebook stranice vlastite vinske škole Pupitres

Kampanju je vodila moja savjetnica za PR marketing i komunikacije Ana Keglović Horvat iz tvrtke Lude Ribe kojoj sam se apsolutno prepustila. Ana je veliki profesionalac koja poznaje mene i moj rad, što isto mislim da je bila jedan od bitnih elemenata da je kampanja uspjela.

Zašto su se odlučile za crowdfunding kampanju putem vlastite stranice, a ne neke postojeće platforme pitali smo Anu Keglović Horvat.

Kampanja za Jelenu je bila ekstremno kratka. Zbog rokova koji joj je bio nametnut, novac je morala prikupiti za samo osam dana što nam je dalo samo tri dana za pripremu i pet za provedbu. Na Jeleninim komunikacijskim kanalima na kojima kontinuirano i marljivo radi već više od godinu dana (web, FB stranica i mailing lista) imali smo već značajnu online zajednicu koja poznaje Jelenu i njezin rad, cijeni i voli njezine vinske škole i jedino logično rješenje je bilo iskoristiti taj potencijal jer ga se u najkraćem roku može aktivirati. Iz ova dva razloga otpala je opcija da koristimo neku od crowdfunding platformi, rekla nam je Ana.

Pripremanje kampanje

Najveći dio vremena potrošen je na prilagodbu web stranice, dodavanje sadržaja i formi za narudžbu bonova koje je prodavala. Jako puno vremena i truda se utrošilo na kreiranje samog sadržaja, vizuala, foto i video materijala, rada na Facebook stranici, ali i pomno pripremljenog newslettera. Svjesne smo bile da u tri dana ne možemo napraviti idealnu kampanju, pa sam birala raditi ono što sam mogla pretpostaviti da će dati rezultat. Dogovor je bio da poštujemo pravilo: bitno je da je završeno, ne da je savršeno. Jelena mi je u potpunosti prepustila da biram što, kada i kako ćemo raditi, što mi je uz veliku slobodu i povjerenje, dalo zapravo puno prostora da u najkraćem vremenu mijenjam, nadograđujem ili gasim aktivnosti u kampanji. Dodala je Ana.

Prvoga dana (od pet) same crowdfunding kampanje objavile smo što radimo i čekala nas je već dobro nabrijana publika jer smo tri dana radili teaser kampanju na Facebook stranici. Počeli smo s njom odmah, znajući da nemam vremena sve pripremiti pa krenuti u kampanju. Prve objave su išle na web stranici pupitres.hr, a zatim na Facebook stranici i poslan je prvi mail na newsletter listu. Reakcije su bile fantastične i trebalo je tu tenziju samo održavati na visokoj razini idućih dana, rekla je Ana.

Za financijsku pomoć ponudila sam svakom novom polazniku dodatnu vrijednost gdje su kupnjom jednog poklon bona drugi poklon bon iste vrijednosti dobili gratis. Željela sam da to bude win win situacija za sve koji sudjeluju. Prvi podržavatelji bili su polaznici Vinske škole koji stalno posjećuju moje radionice. Zatim poslovni ljudi, koji vjeruju u moj rad, prijatelji i obitelj, uža i šira, rekla je Jelena.

Unaprijed pripremljene sadržaje smo tempirano objavljivali u visokim frekvencijama tijekom dana, dodavali sadržaje koji su nastajali u trenutku, redovno vizualno prikazivali napredak u prikupljanju sredstava, pozivali na akciju i koristili Facebook oglase. Ponovno je išao mail na razne newsletter liste, drugačiji za svaku listu. Kontaktirali smo i medije, ali nismo išle u širinu jer nije bilo vremena. Jelena je imala ogroman pritisak zainteresiranih kojima je trebala odgovoriti na pozive, mailove i poruke, sama je to po cijele dane radila, a ja sam brinula za sve kanale i sadržaje te oglasne i komunikacijsko-marketinške aktivnosti. Rekla je Ana.

U hodu smo rješavali tehničke i ostale probleme, koji naravno uvijek iskrsnu, a zadnji dan kampanje nam je doista bio katastrofalan i ništa nije radilo kako treba. Srećom, ipak je to bio zadnji dan i vjerojatno je pod utjecajem strašnog umora i dekoncentracije sve zapinjalo. Negdje na sredini tog zadnjeg dana odlučile smo da zaustavimo sve oglase, većinu aktivnosti i stanemo s kampanjom jer je bolje bilo tako nego da napravimo i neku štetu zadnji dan. Rekla je Ana.

U kampanji je ipak prikupljeno 120.000 kuna od prvotno planiranih 170.000 kuna.

Jelena nam je otkrila kako priprema i knjigu ‘Prvi susret s vinom’, te pronalazak vlastitog prostora u kojem će se provoditi Vinska škola, kao i sve ostale ideje u kojima planiram provoditi edukativne radionice.

Vjerujem da možete uspjeti u svim svojim poslovnim pothvatima koje zamislite ako dovoljno čvrsto vjerujete i ustrajete u njima te ako obje strane osjećaju korist i zadovoljstvo, dodala je.

Tagovi: , , , ,


O autoru

Stručnjak za servisne platforme, mikroplaćanja i mobilnu telefoniju. U slobodno vrijeme istražuje i piše o grupnom financiranju (crowdfunding) na ovom blogu. Do sada svojim savjetima pomogao desecima kampanja u kojima je prikupljeno preko milijun kuna.



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to Top ↑