Istraživanje

Objavljeno 08. 12. 2015. | Piše: Hrvoje Hafner

Kickstarter: 9% projekata nikada ne isporuči obećane nagrade

Iza uspješne crowdfunding kampanje ne krije se nužno i uspješan projekt.

Nedavno je u medijima odjeknula vijest kako jedna od najvećih crowdfunding kampanja u povijesti, ona za piknik hladnjak Coolest Cooler u kojoj je prikupljeno preko 13 milijuna dolara, ima problema s isporukom svojih nagrada podržavateljima kojih je preko 66.000.

Kickstaller

Ali ni to nije usamljeni slučaj ne isporuke nagrada u kampanjama iz milijunskog kluba. To je i razlog zašto je nagrađivani australski redatelj Jason van Genderen odlučio snimiti dokumentarni film Kickstaller u kojem želi ispričati priče podržavatelja koji nikada nisu dobili obećane nagrade. Jason je i sam nepovratno izgubio preko 6.000$ podržavajući projekte koji nikada nisu završeni, a sudjelovao je u 120 crowdfunding kampanja.

Kako bi snimio dokumentarac Jason je pokrenuo kampanju upravo na Kickstarteru koja je prošli tjedan uspješno financirana sa 25.000$, a dokumentarac možemo očekivati u travnju iduće godine.

Studija o neuspjehu

Bitno je razlikovati ‘lažne’ kampanje kojima je cilj pokupiti novac podržavatelja i kampanje u kojima se zbog loših poslovnih odluka ne realizira projekt onako kako je začetnik prvotno planirao. Ove prve, Kickstarter zajednica ionako brzo sama onemogući.

No pravi razlog zašto ovo pišem je jučer objavljena studija za koju je Kickstarter angažirao profesora Ethana Mollicka sa sveučilišta u Pennsylvaniji, a koji je proveo upitnik s preko 500.000 podržavatelja o rezultatima projekata u kojima su financijski sudjelovali. Ovo je ujedno i najveća znanstvena studija nad podacima Kickstarter zajednice. Iako financirana od strane Kickstartera, objavljeno je kako Kickstarter nije ima nikakav utjecaj nad rezultatima i da su Wharton i Kickstarer potpisali ugovor kako će zajedno objaviti studiju bez obzira kakvi rezultati ispadnu.

Ključno pitanje istraživanja bilo je da li su pokretači kampanja isporučili obećane nagrade, a ne da li je kreativni posao iza projekta napravljen. Npr. ako je pokretač uspješno financirane kampanje snimio film, a podržavatelji nisu dobili kopiju filma, taj projekt se smatra neuspješnim.

Profesor Mollick pronašao je da:

  • 9% Kickstarter projekata nije isporučilo nagrade
  • 8% prikupljenog novca otišlo je na neuspješne projekte
  • 7% podržavatelja nikada nije dobilo svoju nagradu

kickstarter-failed-projects

No zanimljivo je da je najveća stopa, čak 13%, neuspjeha isporuke nagrada kod projekata kojima je financijski cilj do 1.000$. No isto tako većina podržavatelja koji su financijski sudjelovali u neuspješnom projektu će podupirati druge projekte i dalje.

Kickstarter je komentirao devetpostotnu stopu neuspjeha kao prihvatljivu za zajednicu koja želi poticati i ostvarivati kreativnost, ali da razumije da ovaj podatak može odvratiti neke ljude od sudjelovanja. Još jednom su naglasili kako žele da ljudi koji sudjeluju u kampanjama razumiju kako Kickstarter funkcionira i da on nije online trgovina.

Tagovi: , , , ,


O autoru

Stručnjak za servisne platforme, mikroplaćanja i mobilnu telefoniju. U slobodno vrijeme istražuje i piše o grupnom financiranju (crowdfunding) na ovom blogu. Do sada svojim savjetima pomogao desecima kampanja u kojima je prikupljeno preko milijun kuna.



2 Komentara za Kickstarter: 9% projekata nikada ne isporuči obećane nagrade

  1. Pingback: Crowdfunding.hr | Blog za financiranje vaših ideja

  2. Pingback: Crowdfunding.hr | Blog za financiranje vaših ideja

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to Top ↑