Novosti

Objavljeno 12. 05. 2017. | Piše: Hrvoje Hafner

Kickstarter najavio otvaranje u Sloveniji, na redu i Hrvatska

Jedna od vibrantnijih nacionalnih zajednica Kickstartera je svakako Slovenija. U Kickstarteru su to primjetili i odlučili otvoriti se prema njihovim kreativcima i tvrtkama.

Crowdfunding Slovenija

Prema podacima koje je pripremio Žiga Berce u Sloveniji je samo u 2016. prikupljeno 1.8 milijuna eura putem crowdfundinga samo na Kickstarter, Indiegogo i Adrifund platformama.

Najviše projekata tiču se dizajna i tehnologije, a uspješnost kampanja na zavidnoj je razini. Čak 16 od 34 Slovenske kampanje u 2016. koje su bile ne Kickstarteru, bile su financijski uspješne.

Pametni električni kotač bicikla FlyKly, termosica u obliku roga GoatMug, hipsterski aparat za kavu Gina i levitirajući gramofon Mag-Lev samo su neki od projekata sa Kickstartera koji su prikupili stotine tisuća dolara za realizaciju.

Kickstarter u Sloveniji

Jedan od vodećih zagovaratelja crowdfundinga u Sloveniji Niko Klanšek, doveo je predstavnicu Kickstartera Heather Corcoran kako bi ju uvjerio da otvore mogućnost slovenskim tvrtkama i kreativcima da jednostavnije pokreću projekte putem te platforme.

Za sada jedina mogućnost za pokretanje kampanje na Kickstarteru sa ovih prostora je da otvorite tvrtku u Americi (i dobijete SSN kao fizička osoba) što se pokazalo kao značajna prepreka za poduzetnike početnike koji kapital traže putem crowdfundinga.

Kickstarter je u Europi za sada otvoren za tvrtke i fizičke osobe iz Nizozemske, Danske, Irske, Norveške, Švedske, Njemačke, Francuske, Španjolske, Italije, Austrije, Belgije, Švicarske i Luksemburga.

Heather Corcoran zadužena je za projekte tehnologije i dizajna u Europi i na svoj dolazak u Sloveniju iskoristila je kako bi razgovarala sa poduzetnicima, predstavnicima banaka i Američkim veleposlanstvom u Sloveniji o mogućnostima otvaranja u Sloveniji.

Što se Kickstartera tiče, mi bismo se već otvorili prema Sloveniji. Nama je naprosto nevjerojatno da jedna tako mala zemlja ima toliko uspjeha. – Heather Corcoran

Na PODIM konferenciji koja se jučer održala u Mariboru razgovarali smo sa Nikom Klanšekom i Heather Corcoran o dolasku Kickstartera u Sloveniju i Hrvatsku.

Hrvoje Hafner, Heather Corcoran i Niko Klanšek na PODIM konferenciji u Mariboru.

Prosjek uspješnosti projekata na Kickstarteru je otprilike 35%, no gledajući samo Sloveniju taj postotak je čak 55%. To je jedan od razloga zašto Kickstarter ozbiljno razmatra dolazak u Sloveniju, rekao nam je Niko Klanšek.

Stripe

Što se Kickstartera tiče, mi bismo se već otvorili prema Sloveniji. Nama je naprosto nevjerojatno da jedna tako mala zemlja ima toliko uspjeha. Uvijek se veselimo u uredu kada vidimo novi slovenski projekt. Otkrila nam je Heather te dodala kako je najveća prepreka za otvaranje prema novim zemljama nije Kickstarter nego Stripe. To je tvrtka koja obavlja procesiranje plaćanja putem kreditnih kartica putem interneta. Čim nam Stripe to omogući dolazimo u Sloveniju, kaže Heather.

U sklopu posjeta Kickstarta Niko i Heather razgovarali su sa Novom Ljubljanskom bankom kako bi krenuli u pregovore sa Stripeom. Rezultat pregovora neće biti samo otvaranje prema Kickstarteru nego i mnoge druge internet servise koji nam do sada nisu bili dostupni, kaže Niko.

Kickstarter dolazi u Hrvatsku?

Na upit kada možemo očekivati da Kickstarter dođe i u Hrvatsku, Heather je u neslužbenom razgovoru rekla da smo na redu odmah nakon Slovenije.

Teoretski, kada se NLB dogovori sa Stripeom Kickstarter bi vrlo brzo bio dostupan za hrvatske tvrtke i građane, no povijesni odnosi sa Ljubljanskom bankom možda bi to mogli ugroziti.

Tagovi: , , ,


O autoru

Stručnjak za servisne platforme, mikroplaćanja i mobilnu telefoniju. U slobodno vrijeme istražuje i piše o grupnom financiranju (crowdfunding) na ovom blogu. Do sada svojim savjetima pomogao desecima kampanja u kojima je prikupljeno preko milijun kuna.



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to Top ↑