Analiza

Objavljeno 23. 07. 2014. | Piše: Hrvoje Hafner

Kickstarter pojeo krumpir salatu.

Još se nije stišala bura koju je izazvao Zach Brown napravivši na Kickstarteru kampanju od 10$ u nadi da si po prvi put u životu napravi krumpir salatu. Nije ni slutio da će u samo 5 kampanje skupiti 50.000$ za svoj lucidni pothvat. Zanimljiva je iskrenost i banalnost same kampanje. Umjesto ispeglanog teksta i prodajnog pitcha kampanje kojim bi privukao publiku, Zach se odlučio na jednostavni oneliner

Basically I’m just making potato salad. I haven’t decided what kind yet.

To je bilo dovoljno da Internet odluči da je gladan i da želi vidjeti što će mu Zach uz tu salatu servirati.

Crowdfunding puritanizam

Nije trebalo dugo čekati da dežurni dušebrižnici grupnog financiranja zatrpaju Reddit apokaliptičnim tekstovima o kraju crowdfundinga kakvog poznajemo.

Zanimljivo je kako svatko od nas ima svoju verziju o tome što je crowdfunding i koji projekti bi se trebali financirati putem crowdfundinga, zaboravljajući na činjenicu kako je upravo crowdfunding na neki način demokratizirao (iako je u stvari riječ o meritokraciji) financiranje i tako predao “moć” u ruke onih kojima je do neke ideje stalo. Drugim riječima, ako ti nije stalo, tvoje mišljenje se ne računa.

Koliko sitno

Sjećate li se kada ste ostavili bakšiš nasmijanom konobaru? Ili kupili neki junk food koji vam se nije svidio pa ste ga bacili? Ili čak još bolje, uličnom sviraču koji je zasvirao vama omiljene taktove, šušnuli par kuna? Upravo takve mikrotransakcije na Internetu čine crowdfunding mogućim. Razmišljate li kada o tom novcu koji ste mu dali? Razmišljate li kupuje li on sa vašim parama pivo u omiljenoj birtiji, ili u tonskom studiju snima prvi album? Nije vam bitno. Financijski rizik kojem se izlažete uplatom od samo 5 kuna, zanemariv je u odnosnu na osjećaj kako pridonosite nekom cilju. Bio on inovativan, kreativan ili naprosto smiješan.

Internet je samo bio gladan

Teško ćete išta naučiti iz ove kampanje a kako bi vaša iduća bila uspješnija. Internet je jednostavno bio gladan i odlučio pojesti krumpir salatu. Pokazao nam je besmislice koje nas okružuju u svakodnevnom životu. Hoće li crowdfunding umrijeti? Neće. Iako je ovaj projekt financiralo preko 6.000 backera, to nije ni blizu rekordu kojeg odnedavno drži Reading rainbow kampanja koja potiče djecu na čitanje i učenje a koju je podržalo preko 105.000 ljudi.

Kako sam komentirao na Netokraciji, ovo ustvari nije čak bio niti prvi niti jedini projekt sličnog opisa. Dvije slične kampanje prethodile su krumpir salati čak i prije nego je Kickstarter izmjenio pravila, odnosno, način na koji se objavljuju kampanje.

Prvo je Cassie iz New Yorka htjela napravili domaći Fig bars, i pritom od 56 ljudi prikupila 1.128 dolara (btw još 2010.), a onda je Noboru iz Chicaga uz pomoć 258 ljudi priredio šou sa pilećim buritom.

Dakle, nije ovo ništa novo, ali je svakako viralno. I sve skupa izgleda kao da je nakon odlične krumpir salate Internet glasno podrignuo.

Tagovi: ,


O autoru

Stručnjak za servisne platforme, mikroplaćanja i mobilnu telefoniju. U slobodno vrijeme istražuje i piše o grupnom financiranju (crowdfunding) na ovom blogu. Do sada svojim savjetima pomogao desecima kampanja u kojima je prikupljeno preko milijun kuna.



Jedan komentar za Kickstarter pojeo krumpir salatu.

  1. Ratko Borić napisao:

    Pa dobar tek, uz internet krumpir salatu 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to Top ↑