Projekti

Objavljeno 17. 08. 2015. | Piše: Hrvoje Hafner

Filmski festival koji crowdfundingom želi nagraditi pobjednike

Domaći festival dokumentarnog filma pobjednike festivala želi nagraditi novčanom nagradom koja se prikuplja crowdfundingom.

Liburnia Fim Festival ove godine održava se po 13. put, a počinje idući tjedan u utorak 25.8. i traje do subote 29.8.  a održava se u Ičićima. Malom turističkom mjestu s oko tisuću stanovnika koje se smjestilo u podnožju Učke – parka prirode, i iz kojeg puca čist pogled na dva najveća hrvatska otoka, Krk i Cres.

U Hrvatskoj smo do sada imali nekoliko kampanja za financiranje produkcije dokumentarnog film, a o tome ‘Mogu li hrvatski dokumentarci uspjeti uz pomoć grupnog financiranja?‘ već sam pisao u zasebnom blog postu.

Dugogodišnji dokumentaristički aktivist i producent koji vodi jednu od najboljih škola dokumentarnog filma Restart, ujedno i direktor LFF festivala Oliver Sertić za Crowdfunding.hr osvrnuo se na financijsko stanje domaće dokumentarističke scene.

lff-oliver

Oliver Sertić, direktor Liburnia Film Festivala // foto: Slobodna Dalmacija

Jedan dio financija nekog filma obično pokriva Hrvatski audiovizualni centar, naravno ako prijavljeni projekt prođe komisiju. Nešto novaca može se dobiti i na gradskim natječajima. Ostalo je hrpa uložene ljubavi i strasti u dokumentarni film, gotovo nikad zaokruženi i zamišljeni budget. Postoji jedna jako mala grupa filmova koja uspije dobiti međunarodne koprodukcije, ali tu govorimo o izuzecima. Odgovara Oliver na pitanje kako se danas dokumentarni filmovi financiraju u Hrvatskoj.

Troškovi snimanja dokumentarca

Dokumentarac se, naravno, može snimiti za 0 kuna, ali istom analogijom po kojoj se može i raditi u tvornici besplatno, na što su nažalost mnogi danas prisiljeni. No, budget pristojno financiranog dugometražnog dokumentarca u istočnoj Europi kreće se između 100 i 150 tisuća eura.

Tu valja uzeti u obzir da se dugometražni dokumentarac, od ideje, razvoja, istraživanja, pa onda snimanja, montaže i finalne postprodukcije stvara između 3 i 4 godine. Naravno, velika većina hrvatskih producenata nikad ne vidi takav novac i veliki broj filmova se radi uz puno odricanja, volonterskih sati i prebijanja usluga. Uz honorare ekipe koji se plaćaju u svakom filmu (redatelj, producent, scenarist, snimatelj, montazer, kompozitor, pa asistenti i pomocni radnici), moderni dokumentarac uključuje i izuzetno puno sati rada na dizajnu zvuka i kolor korekciji, košta i najam razne tehničke opreme, od kamere preko studija za montažu, ni promocija nije jeftina. Ako se snimaju zahtjevni dokumentarci koji iziskuju da sva ta ekipa otputuje u stranu zemlju, troškovi se uduplavaju. Naoko izgleda puno, ali se nabere. No, važno je reći da za dobar dokumentarac novci nisu presudni. Dodaje Oliver o troškovima produkcije dokumentarnog filma.

Crowdfunding kampanja

Upravo iz tih razloga važno nam je kao specijaliziranom festivalu hrvatskog dokumentarca da naše filmaše nagradimo konkretnom potporom, a mislimo da je značajno da ona dolazi direktno od publike koja pet večeri besplatno uživa u najboljim hrvatskim dokumentarcima, kao i njihovih kolega koji zasigurno znaju koliko financijska nagrada može značiti autorima u pripremi novih filmova, rekao je Oliver.

Ideja o crowdfunding kampanji za Liburnia Film Festival postoji već neko vrijeme, ali ove godine smo se odvažili lansirati ju. S dogovorima oko smjera i stila kampanje smo krenuli u ožujku. Najviše vremena posvetili smo računici i kombiniranju perkova, te prikupljanju foto i video materijala. Potrudili smo se osigurati baze kontakata ciljnih skupina kojima bi kampanja mogla biti zanimljiva, te osigurati dobru PR popraćenost i prisutnost na društvenim mrežama.

Od početka smo bili svjesni da festival dokumentarnih filmova nije proizvod za široke mase i da će nam biti teško ostvariti konverziju, ali zadovoljni smo s rezultatima do sada. Mislimo da u Hrvatskoj još uvijek postoji prostora za rast svijesti o grupnom obliku prikupljanja sredstava, rekla nam je Maja Dujlović voditeljica LFF crowdfunding kampanje.

Ičići – mjesto radnje Liburnia Film Festivala // Foto: Indiegogo kampanja

Festival kojeg od samog početka zajedno grade i razvijaju publika, filmaši, novinari, lokalna zajednica i tim ljudi koji ga organizira, pri čemu se često granica između tih uloga potpuno gubi. Imajući to na umu i sa željom da i ove godine festival podignu na još višu razinu, zaključili u da je ovo idealan način prikupljanja sredstava za financijske nagrade za najbolje filmove 13. LFF-a

Ako ste ljubitelj dokumentarnog filma, ova crowdfunding kampanja je pravi trenutak da podržite talentirane domaće autore, jer vaša uplata osigurava novčanu nagradu i time podupirete daljnji filmski rad najboljih autora. Za svaku uplatu organizatori festivala osigurali su posebne nagrade. Provjerite ima li nešto za vas.

Link na kampanju: Liburnia Film Festival @ Indiegogo

Tagovi: , , , , , , ,


O autoru

Stručnjak za servisne platforme, mikroplaćanja i mobilnu telefoniju. U slobodno vrijeme istražuje i piše o grupnom financiranju (crowdfunding) na ovom blogu. Do sada svojim savjetima pomogao desecima kampanja u kojima je prikupljeno preko milijun kuna.



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to Top ↑