Projekti

Objavljeno 05. 10. 2017. | Piše: Hrvoje Hafner

Modulos – drveni modularni radni stol

Dvije godine Matej Grozdanović radio je na svom inovativnom modularnom radnom stolu Modulos. U tijeku je Kickstarter  crowdfunding kampanja za pokretanje proizvodnje.

Modulos se prilagođava svakom životnom ili radnom prostoru i potrebama vlasnika. Proizvod je u potpunosti je osmišljen i proizveden u Hrvatskoj te tako spaja ljepotu i kvalitetu hrvatskog drvnog materijala s modernim, funkcionalnim dizajnom rekao je osnivač Matej Grozdanović.

Pripreme za Kickstarter

Pripreme za kampanju su bile opsežne, rekao nam je Matej te dodao kako su razgovarali sa ljudima koji imaju određena iskustva u crowdfundingu u Hrvatskoj, ali i u SAD-u.

Video se snimao još na proljeće, nakon čega je rađena montaža, testiran je na nekom uzorku ljudi i mijenjan prema feedbacku. Tu je bilo još i pisanje svih tekstova, priprema PR-a (liste medija, kontakti), detaljno proučavanje best practicesa, drugih uspješnih kampanja. Naravno, paralelno smo radili i na pripremi same proizvodnje, pošto smo si postavili dosta agresivne ciljeve kad je riječ o planiranom startu isporuke. Nismo htjeli biti jedna od “onih” kampanja koje su odrađene samo s idejom i nekim bazičnim prototipom, pa onda kasnije sistem “snalazimo se a vi čekajte” dodaje Matej.

Crowdfunding kampanju pokrenuo je na Kickstarteru sa ciljem od 30.000$. Do sada je uspio prikupiti i više od cilja te je odlučio dodatno motivirati podržavateljem dodavanjem novih elemenata.

Uspješna Modulos kampanja

Rezultati su zasad jako dobri. Prikupili smo puni iznos dosta prije kraja kampanje i dobili veliki medijski coverage i puno upita van kampanje (business to business). Ne bih rekao da nam je kampanja donijela svu tu pažnju i prilike, nego kombinacija kampanje i uistinu opsežnih priprema i napornog rada. Iako generalno prevladava mišljenje da crowdfunding predstavlja lak način za dolazak do kapitala i vidljivosti na tržištu, istina je sasvim suprotna. To je iznimno težak posao, prepun stresa i neprospavanih noći. A onda završite s pripremama i lansirate i tek tad kreće pravi kaos. Na neke stvari nismo bili psihički pripremljeni (povlačenje pledgeova), dosta toga je bilo iscrpljujuće, ali trudili smo se raditi na uistinu visokom nivou i mislim da ćemo uspjeti uspješno privesti kampanju kraju i maksimalno iskoristiti sve što Kickstarter kao platforma daje – dobar način za prikupljanje kapitala kroz presales i medijsku vidljivost (odnosno učini vas zanimljive medijima, sama platforma donosi praktički nula eksponiranosti ako vi ne radite na tome). Sam Kickstarter je daleko od savršene platforme, postoji puno toga što nas frustrira – ali trudimo ga se iskoristiti maksimalno.

Da se sav trud isplatio vidljivo je i po njihovoj prisutnosti u medijima.

Medijska prisutnost

Imali smo uistinu puno objava u domaćim i stranim medijima. Kod domaćih su nas prenijeli gotovo svi veći mediji, dok smo vani imali iznimno čitan članak na naslovnici Mashablea (što je jako puno pomoglo jer su njih prenijeli brojni drugi), te su nas prenijeli i brojni manji portali kao što su  Ask Men, Trend Hunter, T3, Want.nl, Genius Channel. Te objave ne da su pomogle, nego bez njih nema šanse da bi mogli i razmišljati o uspješnoj kampanji.

Kickstarter ima masu kampanja i u pravilu ćete na samoj platformi završiti totalno “zakopani”, posebice ako niste imali tu sreći da vas ubace u “Projects we love“. Platforma sama po sebi vam donosi praktički nula promocije – na vama je da kroz medije i plaćeno oglašavanje dođete do potencijalnih backera. Nama je prvi veliki boom napravio članak na Indexu, no članak na Mashableu nas je postavio na radar stranim medijima i backerima.

Budući da su već sada ostvarili svoj cilj, Matej ima planove za budućnost.

Nakon kampanje krećemo u proizvodnju i isporuku backerima, paralelno radeći na daljnjem razvoju kao i drugom krugu presalesa. Još nismo odlučili hoće li to biti putem IndieGoGo OnDemand-a ili neke druge opcije, ali svakako nećemo “nestati” dok proizvodimo ovaj prvi batch. Nakon te druge runde presalesa očekujemo da će i naš webshop biti u potpunosti spreman i onda nastavljamo “normalnim” putem.

Link na kampanju: Modulos @ Kickstarter

Tagovi: , , , ,


O autoru

Stručnjak za servisne platforme, mikroplaćanja i mobilnu telefoniju. U slobodno vrijeme istražuje i piše o grupnom financiranju (crowdfunding) na ovom blogu. Do sada svojim savjetima pomogao desecima kampanja u kojima je prikupljeno preko milijun kuna.



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to Top ↑