Projekti

Objavljeno 12. 02. 2018. | Piše: Marija Renić

Moja dugina obitelj – slikovnica i bojanka za djecu istospolnih roditelja

Udruga Dugine obitelji pokrenula je crowdfunding kampanju s ciljem sakupljanja sredstava za tiskanje dodatnih primjeraka besplatne slikovnice o djeci istospolnih roditelja – „Moja dugina obitelj“. U trenutku dok ovo pišem, kampanja je vrlo uspješna i pokretači kampanje su krenuli u osvajanje trećeg financijskog cilja – 10 000$.

Veliki interes za slikovnicu

Je li ih ovaj razvoj situacije iznenadio te o samom iskustvu organiziranja crowdfunding kampanje, popričala sam s Danielom Martinovićem, jednim od osnivača Udruge „Dugine obitelji“ koja okuplja LGBTIQ* parove i pojedince koji imaju djecu, žele imati djecu ili se samo žele informirati o izazovima i lijepim stranama planiranja obitelji.

“Prilično nas je iznenadilo da smo tako brzo uspjeli skupiti iznos koji nam je bio prvi cilj, a kamoli da u prva 24 sata skupimo i za drugi cilj. Bili smo svjesni da interes za slikovnicom postoji, ali drugačije je to kada si postavite cilj koji vam se čini kao ipak poveći iznos. Nevjerojatno je kako su ljudi brzo reagirali, i kako se priča o našoj kampanji brzo proširila.” Rekao je Daniel.

Na ideju o slikovnici je udruga došla iz potrebe – u razgovoru s članovima, primijećen je nedostatak literature na hrvatskom jeziku o svakodnevnim situacijama koje prikazuju dugine obitelji. Za prvo izdanje slikovnice, dio troškova su dobili kroz mali projekt koji je financirala Francuska ambasada, no pojavio se neočekivani interes za dodatnim primjercima.

Ideja društva u kojem ima mjesta za sve obitelji, poštivanje različitosti, promicanje tolerancije te jačanje socijalne integracije djece koja imaju istospolne roditelje – to su ideje koje su podržavatelji ove kampanje prepoznali i odlučiti biti dio ostvarenja istih. Uz to, mnogi svojim upitima nadahnjuju daljnji rad udruge:
“Ideja za bojanku je nova. Nakon što smo predstavili slikovnicu javnosti, puno nas je osoba pitalo planiramo li još nešto vezano uz ovu slikovnicu – igračke, postere, majice i slično. Bojanka nam se činila kao nešto jednostavno produkcijski, a opet dovoljno zanimljivo i nešto u čemu će djeca definitivno uživati.”

Kampanja Moja dugina obitelj

U razgovoru s Danielom, brzo se vidjelo da je jako dobro upoznat s crowdfundingom i dobrim praksama vođenja kampanje. Pitala sam ga da mi ispriča malo o tome:
“Neki od nas u udruzi već imaju iskustva s crowdfundingom – sudjelovali smo u kampanjama udruge Roda, poput one s prikupljanjem sredstava za dječje nosiljke za izbjeglice, Zagreb Pridea koji je prikupljao sredstva za Povorku ponosa, ili GOOD inicijative koja je skupljala sredstva za prosvjede “Hrvatska može bolje“.
U početku smo mislili da bi sve mogli sami napraviti, ali sigurno bi previdjeli puno toga, ili napravili stvari lošije nego što bi se moglo. Zbog toga smo odlučili angažirati Kristinu Lauš, koja nam je stvarno pomogla da posložimo kampanju što je najbolje moguće. Ne znam kako bi uspjeli sve ovo što smo postigli bez njezine pomoći, i stvarno još jednom veliko joj hvala. Definitivno bih savjetovao svima koji se upuštaju u crowdfunding da barem u prvoj kampanji angažiraju osobu koja se time profesionalno bavi, radi savjetovanja, planiranja i organizacije kampanje”

Iako se često čuje savjet da se crowdfunding kampanja priprema mjesecima, neke od kampanja koje je nabrojao su isplanirane i vrlo uspješno realizirane u par tjedana… Zanimalo me koliko je dugo pripremana ova uspješna kampanja – par mjeseci ili par tjedana?
“​Nismo imali baš puno vremena za pripremu kampanje. Od trenutka kada smo najavili slikovnicu početkom siječnja do početka crowdfunding kampanje upiti za slikovnicom nisu prestajali stizati. Za pripremu kampanje nam je trebalo par tjedana. Sredinom siječnja smo počeli ozbiljnije razmišljati o tome, no konkretna priprema je doslovno bila u svega par dana prije lansiranja.​”

Zanimalo me i koliko je izazovno za tim bilo koordinirati se kroz tako intenzivno razdoblje?
“​Morali smo puno toga improvizirati, žuriti se, i bilo je stvarno intenzivno pripremiti kampanju u ovako kratkom roku. No, kako naša udruga djeluje već niz godina kao neformalna građanska inicijativa, prilično dobro se razumijemo i poznajemo. Imamo relativno mali tim tako da su nam za sada WhatsApp grupa i Google Drive dovoljni za dijeljenje materijala i praćenje kampanje. Razmišljali smo o korištenju drugih alata, poput Slacka, Asane, Trello i slično, no odlučili smo koristiti za organizaciju kampanje ono što i inače koristimo u svakodnevnom životu.”

I za kraj sam ga pitala: ima li nešto što bi učinili drugačije?
“​Bilo bi super da smo imali više vremena za pripremu kampanje, mogli bi puno bolje dogovoriti partnerske organizacije, kanale komunikacije i aktivaciju inozemne publike.  S druge strane, interes osoba za slikovnicom je bio velik, nismo mogli čekati i morali smo pokrenuti kampanju čim prije kako bi omogućili osobama koje ju žele da dođu do nje. No, sve u svemu, zadovoljni smo kako je ispalo – vidjet ćemo krajem mjeseca, definitivno planiramo evaluaciju kampanje nakon što završi.”

Link na kampanju: Moja dugina obitelj @ Indiegogo

Tagovi: ,


O autoru

U svijet crowdfundinga sam ušla slučajno, vidjela što ima i ostala. Volim komunikaciju, ekonomiju i humor – sve od reda neizostavni dijelovi crowdfunding kampanje. Najdraža igrica: Sokoban Najdraži film: Blade Runner



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to Top ↑