Istraživanje

Objavljeno 28. 05. 2015. | Piše: Hrvoje Hafner

Motivacija domaćih crowdfunding podržavatelja

Stručnjakinja za upravljanje marketinškim komunikacijama Nikolina Jakovljević objavila je rezultate svojeg istraživanja o motivaciji hrvatskih potrošača za sudjelovanje u crowdfunding kampanjama.

O istraživanju u sklopu njezinog magistarskog rada pisali smo prošle godine.

Dosadašnja istraživanja pokazala su da dobivanje opipljivog proizvoda kao rezultata ulaganja u neku kampanju grupnog financiranja ima pozitivan utjecaj na namjeru financiranja i općenito se smatra kao glavni razlog uključivanja u kampanju.

Nikolina je uspjela prikupiti 223 ispitanika koji su se odazvali za sudjelovanje u anketnom upitniku, a u kojem je sudjelovala 131 žena (57%) i 99 muškaraca (43%). Sudjelovali su ispitanici u svim dobnim grupama osim mlađi od 21 godinu.

Nikolina se ogradila od moguće pristranosti sudionika budući da se ne radi o reprezentativnom uzorku i napominje kako 15,7% ispitanika koji imaju iskustva s grupnim financiranjem.

Crowdfunding motivacija

Međutim, 55,3% hrvatskih ispitanika navodi kako im dobivanje materijalnih nagrada nije presudno u financiranju kampanje te se iznimno velik postotak slaže s tvrdnjom da bi ulaganje smatrao donacijom (77,8%). Također, većina ispitanika (71,7% ) navodi kako im je važnija motivacija pomaganje organizatoru da projekt uspije nego samo dobivanje nagrade.

Više o rezultatima njezinog istraživanja pročitajte na njezinom LinkedIn profilu.

MotivacijaCrowdfunding_Nikolina

Tagovi: , , ,


O autoru

Stručnjak za servisne platforme, mikroplaćanja i mobilnu telefoniju. U slobodno vrijeme istražuje i piše o grupnom financiranju (crowdfunding) na ovom blogu. Do sada svojim savjetima pomogao desecima kampanja u kojima je prikupljeno preko milijun kuna.



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to Top ↑