Analiza

Objavljeno 16. 09. 2014. | Piše: Hrvoje Hafner

Naučene lekcije crowdfundinga: Vaults

Do sada nije bila praksa guest postova na blogu Crowdfunding.hr ali upravo je ideja ovog bloga putem njega dijelimo iskustva u organiziranju i vođenju crowdfunding kampanja. Kao prvi guest post svoja iskustva prenosi vam Hrvoje Kordić koji vodi tim koji je pokušao financirati svoju društvenu igru Vaults putem Kickstartera. Od traženih 12.000 dolar, igra je u 30 dana prikupila tek 5.400.

Početak

Prije nekoliko dana dobili smo ponudu da napišemo tekst o našem iskustvu sa dizajnom igre, pripremama za crowdfund i kratkom analizom našeg (ne)uspjeha. Zvuči kao lagan zadatak. Primijetili smo da je pisanje ovakvog teksta je jako slično razvoju društvene igre. U početku znaš što želiš, ali kako se stvari pokrenu pojavi se cijeli niz malih problema. U ovom slučaju glavni problemi su od kuda početi i što reći…

Stvaranje Vaultsa

Na igri Vaults radili smo oko godinu i pol dana. a kao i brojne druge igre nastala je iz sasvim drugačijeg projekta. Nadobudno smo počeli stvarati kartašku tower defence igru te nakon brojnih pokušaja da stvorimo stabilnu mehaniku odlučili smo razbiti taj kaos u sastavne dijelove čime je nastala ideja za novu igru obijanja sefova imena Vaults.

Testiranje

U početku smo nas četvorica developera testirali igru. Da nas sada pitaju koliko smo partija odigrali, zaista ne bismo mogli dati točan broj. Nakon mnogo partija zaključili smo da je igra spremna za idući korak. Sastavili smo 3 grupe igrača kategoriziranih prema njihovom iskustvu sa društvenim igrama. Zanimalo nas je koliko brzo će igrači pohvatati pravila, koje će taktike koristiti, koje će greške pronaći i naravno, u kojoj mjeri će se zabaviti. Nakon nekoliko mjeseci testiranja i popravljanja mehanike i pravila, sastavili smo nove grupe u potrazi za svježim mišljenjem te nastavili sa rotacijom igrača. Bili smo jako zadovoljni sa rezultatima i počeli smo se lagano igrati sa idejom prikupljanja novca.

Crowdfunding

Naravno, bili smo upoznati sa konceptom crowdfundinga, ali postojala su brojna konkretna pitanja. Nakon istraživanja opcija zaključili smo da moramo odlučiti između Indiegogo-a i Kickstarter-a. Odluka je pala i odlučili smo se za Kickstarter. Pretpostavljamo da se mnogi čitatelji pitaju kako predstaviti svoj projekt tamo obzirom na njihove restrikcije. Postoji „caka“ da se tako izrazimo. Pretraživali smo KS i izdvajali razne tvrtke koje su imale projekte na KS-u te otkrili da je moguće pronaći pomagača. Ukratko, takozvani helperi su tvrtke koje će vam za postotak skupljenih sredstava napraviti KS korisnički račun. Zvuči rizično i jest rizično. Račun na koji sjedaju sredstva nakon uspješne kampanje je njihov a ne vaš, potrebno je složiti dobar ugovor i gledati sve detalje. Iz tog razloga potrebno je puno proučavanja i istraživanja. Izdvojili smo potencijalne partnere i mnogo poslanih mailova kasnije dogovorili smo Skype konferenciju sa direktorom tvrtke LudiCreation. Postoje mnoge druge tvrtke voljne pomoći. Vjerujte nam, nakon nekoliko sati na KS-u pronaći ćete potencijalne kandidate.

vaults01

Na greškama se uči

Priprema za KS i stvaranje baze backera je ključ uspjeha na bilo kojem crowdfundu. Nakon analize naše kampanje zaključili smo da nam je doseg do potencijalnih backera  izvan KS-a bio izuzetno nizak, što je bio jasan pokazatelj da smo bili nedovoljno pripremljeni. Nismo pridodali dovoljno pažnje table top forumima, blogovima i sličnim stranicama. Poput nekadašnje kandidatkinje za predsjednicu RH, iskočili smo iz paštete misleći da će materijali koje smo imali biti dovoljni. Moramo naglasiti da smo se pripremali ali očito ne dovoljno. Kontaktirali smo ljude koji rede recenzije igre za svoje YouTube kanale, stavljali smo novosti na Facebook i Twitter uoči kampanje i sl. Ali vjerujte nam, to nije dovoljno. Kao brojni drugi faktori, vrijeme održavanja kampanje je isto tako bitno. Sada shvaćamo da nismo trebali požurivati pojavu na KS-u zbog ovogodišnjeg Essen Spiel-a (a ako ne znate što je to onda niste dobro pripremljeni za izdavanje društvenih igara), već smo trebali čekati plodnije mjesece u godini. Lansiranje kampanje u vrijeme godišnjih odmora je vjerojatno najveća greška koju smo napravili.

Relaunch, da ili ne?

Naravno da nam se nametnulo to pitanje tijekom zadnjih dana naše kampanje. Odgovor nam je stigao putem naših backera. Kroz cijelu kampanju aktivno smo komunicirali sa backerima, odgovarali na pitanja i objavljivali novosti. U zadnjim danima počeli smo često odgovarati na isto pitanje: Hoće li biti ponovnog pokretanja kampanje?

Smatramo da nam je pružena nova šansa i da će Vaults ipak završiti u rukama igrača. Ovaj put odlučili smo se aktivnije baviti sa gaming zajednicom. U znak zahvalnosti na pruženom povjerenju pustili smo u javnost besplatnu PnP verziju naše igre. Pripremamo još neke nove aktivnosti za naše trenutne i potencijalne backere.

I konačno

Kada se sve skupa podvuče, nije nam žao ni minute utrošene u stvaranje igre i pripreme KS kampanje. Iako nismo uspjeli, smatramo da nam je ovo bila škola. Iskreno se nadamo da će biti još developera s ovih prostora na crowdfund stranicama i ako će naše greške pomoći drugima to je super! Nadamo se da smo s ovim kratkim tekstom barem malo pomogli svima koji žele pokoriti svijet sa svojom igrom.

I za kraj, ukoliko želite isprobati našu igru možete ju skinuti na linkovima na kraju teksta. Za sve komentare, ideje i/ili pitanja slobodno se javite na vaults.game@gmail.com

PnP verzija Vaults-a:

http://boardgamegeek.com/boardgame/162071/vaults

ili
https://docs.google.com/file/d/0B6pNgqp3tL8seER4RVdPbVlpRzA/edit

Link na kampanju: Vaults @ Kickstarter

Tagovi: , ,


O autoru

Stručnjak za servisne platforme, mikroplaćanja i mobilnu telefoniju. U slobodno vrijeme istražuje i piše o grupnom financiranju (crowdfunding) na ovom blogu. Do sada svojim savjetima pomogao desecima kampanja u kojima je prikupljeno preko milijun kuna.



8 Komentara za Naučene lekcije crowdfundinga: Vaults

  1. Toni napisao:

    Poštovani,
    kako je u pripremi moja kampanja, i informiram se o crowdfundingu, naišao sam i na Vaš blog. Nije mi jasno u ovom članku kako su autori išli preko Kisckstartera kada on ne podržava Hrvatsku?

    • Vaults Game napisao:

      Bok Toni,

      vidjeli smo da te zanima kako objaviti projekt na KS-u. Kao što smo napisali u članku postoje načini kako to izvesti. Mi smo pronašli tvrtku koja je registrirana u SAD-u i za određeni postotak napravljen nam je korisnički račun. Ukoliko se odlučiš za tu opciju potrebno je dobro proučiti ugovor sa takvim tvrtkama iz razloga što svi novci sjedaju na njihov račun.

      U svakom slučaju želimo ti puno sreće, javi nam kada kampanja krene! 🙂

      Lijep pozdrav

  2. Hrvoje Hafner napisao:

    Projekt iz Hrvatske se može prijaviti na KS, međutim novac koji se na kraju isplaćuje pokretaču mora ići na bankovni račun zemlje koju KS podržava.

  3. Pingback: Crowdfunding.hr | Blog za financiranje vaših ideja

  4. Pingback: Crowdfunding.hr | Blog za financiranje vaših ideja

  5. Dominik napisao:

    Poštovani,

    molim Vas da mi objasnite jednu stvar.Nakon usješne kampanje na crowdfunding stranicama,kažu da se trebaju slati darovi.Što ti darovi uopce trebaju biti?Ako je bilo 1000 donatora, neovisno o tome koliko su uložili,trebam li svima poslati npr majicu ili bilo što drugo.Nebi li to bio malo veći financijski gubitak?

    Hvala

  6. Pingback: Crowdfunding.hr | Blog za financiranje vaših ideja

  7. Adriana napisao:

    Postovanje! Imam u izradi projekt za katalizator koji smanjuje ispusne stetne plinove od 25 do 35% emisije plinova, povecava snagu vozilu za 30 do 40% te smanjuje potrosnju derivata za 20 do 25%. Molim detalje o daljnjem pustanju projekta preko crowdfundinga. Pozdrav, Adriana Muzic

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to Top ↑