Novosti

Objavljeno 11. 04. 2016. | Piše: Hrvoje Hafner

Održan Crowdfunding Dox, grupno financiranje filmske industrije

Crowdfunding Dox okupio je domaće filmaše gdje ste mogli saznati sve o grupnom financiranju filmske industrije u svijetu ali i Hrvatskoj.

Događaj Crowdfunding Dox koji su organizirali Crowdfunding.hr i Restart DokuKino okupio je mnoštvo zainteresiranih za grupno financiranje.

Crowdfunding Dox za film u svijetu i Hrvatskoj

Otvorenje Crowdfunding Dox-a najavio je Hrvoje Hafner, jedan od organizatora događaja objasnivši osnovne karakteristike grupnog financiranja u filmskoj industriji i predstavivši rezultate vlastitog istraživanja o crowdfundingu u Hrvatskoj.

Crowdfunding se često koristi kao komplementarni izvor financiranja dokumentarnih i igranih filmova.’ rekao je Hrvoje te dodao, ‘Iako su na Kickstarteru kao najpopularnijoj crowdfunding platformi uglavnom zastupljeni filmovi iz Amerike, istraživanja pokazuju da se sve više međunarodnih projekata odlučuje za Kickstarter, odnosno crowdfunding generalno.’

_MG_6067

Hrvoje Hafner predstavlja osnovni koncept grupnog financiranja // Foto: Niko Goga

Na Kickstarteru kategorija Film&Video nosi više od 50% svih projekata pokrenutih na toj platformi, a unutar te kategorije najzastupljeniji projekti su oni za snimanje dokumentarnih filmova.

‘Crowdfunding kampanje za film uglavnom imaju zadaću prikupiti osnovnu financijsku potporu za proizvodnji, distribuciju, marketing, prikazivanje i glazbenu podlogu autorskog djela’ rekao je Hrvoje.

Kao simpatični primjer domaće crowdfunding kampanje u filmskoj industriji izdvojio je kampanju za projekciju filma Povratak u budućnost Roberta Zemeckisa u Rijeci povodom dana kada glavni protagonist stiže u ‘daleku’ budućnost.

Modri kavez kao pozitivan primjer

Splitska redateljica Bruna Bajić ispričala je svoja iskustva prilikom rada na dokumentarnom filmu koji govori o obiteljskom životu pomoraca kroz osobna sjećanja redateljice.

‘Sve što radite morate raditi sa srce, i ljudi će to prepoznati.’ rekla je Bruna na početku svog izlaganja o pokretanju crowdfunding kampanje za produkciju vlastitog filma. ‘Vrlo je važno da budete iskreni prema potencijalnim podržavateljima i sa njima puno komunicirate. Prije, za vrijeme ali i nakon crowdfunding kampanje.’ dodala je Bruna.

_MG_6332

Bruna Bajić, redateljica Modrog kaveza // Foto: Niko Goga

Prijateljski Liburnia Film Festival

Iako možemo reći da financijski nije bila uspješna, crowdfunding kampanja za Liburnia Film Festival ostavila je pozitivan dojam na festival i tim koji je kampanju provodio.

Voditeljica marketinških aktivnosti festivala Maja Dujlović prenijela je vlastita iskustva rada na kampanji.

‘Osnovni koncept kampanje bio je da publika nagradi najbolje autore na festivalu.’ rekla je Maja te dodala ‘Prikupljeni novac bio je financijska nagrada za najbolji film prema članovima žirija ali i najbolji film po glasovima publike. Dio novca planiran je i za ručno izrađene skulpture koje smo dodijelili autorima filmova.’

_MG_6154

Voditeljica marketinga Liburnia Film Festivala Maja Dujlović // Foto: Niko Goga

Budući da je Liburnia Film Festival međunarodnog karaktera organizatori su imali dileme oko odabira jezika za komunikaciju prema potencijalnim podržavateljima (engleski ili hrvatski) i planiranja troškova dostave nagrada.

Nakon izlaganja održan je razgovor pokretača crowdfunding kampanja kojem se pridružila Jelena Androić zadužena za odnose s javnošću LFFa.

Brojna pitanja publike poput tehničkih prepreka za prijavu projekata iz Hrvatske na Kickstarter, otvaranja PayPal računa za prihvat uplata, ali i obaveznih poreznih davanja na uplate djelomično su odgovorena.

Tijekom razgovora zaključeno je kako je za uspješnu crowdfunding kampanju ključno u potpunosti se posvetiti projektu i aktivno raditi na njegovoj promociji.

_MG_6375

Crowdfunding panel: Bruna Bajić, Hrvoje Hafner, Jelena Andorić // Foto: Niko Goga

Tagovi: , , , , , , , , , ,


O autoru

Stručnjak za servisne platforme, mikroplaćanja i mobilnu telefoniju. U slobodno vrijeme istražuje i piše o grupnom financiranju (crowdfunding) na ovom blogu. Do sada svojim savjetima pomogao desecima kampanja u kojima je prikupljeno preko milijun kuna.



2 Komentara za Održan Crowdfunding Dox, grupno financiranje filmske industrije

  1. Pingback: Crowdfunding.hr | Blog za financiranje vaših ideja

  2. Pingback: Crowdfunding.hr | Blog za financiranje vaših ideja

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to Top ↑