Konferencija

Objavljeno 16. 10. 2017. | Piše: Hrvoje Hafner

Održan treći Zagreb Crowdfunding Convention

9 milijuna dolara prikupljeno je kroz više od 2200 kampanja u posljednjih pet godina crowdfundingom (grupnim financiranjem) u regiji jugoistočne Europe od 2012. do 2016. godine. Ovo je glavni rezultat istraživanja agencije Brodoto predstavljenog jučer na Zagreb Crowdfunding Conventionu.

“Iako čitava regija u tom periodu bilježi rast prikupljenih sredstava od 450 posto, čak 80% svih sredstava otišlo je u Sloveniju. Nama kao edukatorima je posebno zanimljivo da je tek 10% svih pokrenutih kampanja uspješno, a manje od 0,5% stanovništa regije je sudjelovalo u crowdfunding kampanjama,” istaknuo je Marko Gregović, direktor agencije Brodoto.

Zagreb Crowdfunding Convention već treću godinu za redom organizira Brodoto te je okupila 130 crowdfunding eksperata i entuzijasta iz regije i Europe. Ovaj put je konvencija organizirana uz potporu Švedske ambasade, Hamag-Bicroa te Interreg projekta Europske unije ” Crowd-fund-port”.

Nenad Bakić, pokretač trenutno najveće kampanje iz Hrvatske “STEM revolution” istaknuo je da je u kampanjama važno biti autentičan te time potaknuti ljude da prošire vijest o vašoj kampanji.

Michal Gromek sa Stockolm School of Economics istaknuo je da iako se crowdfunding još uvijek smatraju nagradne i donacijske kampanje, mnoge nas novosti tek očekuju, uključujući crowdfunding kredita, ali i crowdfunding nekretnina te crowdfunding osiguranja.

 Armando Melone iz Europske komisije rekao je da mnoge financijske institucije Europske unije razmatraju sistematsko “matchiranje” crowdfunding projekata koji su postigli uspjeh na određenim crowdfunding platformama.

Jasminka Keser iz Ministarstva gospodarstva istaknula je da državne institucije sa zanimanjem prate razvoj crowdfundinga i čine sve što je u njihovoj moći da podrže mlade poduzetnike te da na žalost, država još uvijek nema zadovoljavajući pravni okvir.

Veleposlanik Švedske Lars Schmidt istaknuo je da Švedska podržava alternativne načine financiranja. Crowdfunding je za Švedsku sjajan način za brzo prikupljanje kapitala, ideja i razvoja proizvoda.

Tagovi: , , , ,


O autoru

Stručnjak za servisne platforme, mikroplaćanja i mobilnu telefoniju. U slobodno vrijeme istražuje i piše o grupnom financiranju (crowdfunding) na ovom blogu. Do sada svojim savjetima pomogao desecima kampanja u kojima je prikupljeno preko milijun kuna.



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to Top ↑