Novosti

Objavljeno 06. 04. 2014. | Piše: Hrvoje Hafner

Pustolov Tomislav Perko na Indiegogo sa knjigom 1000 dana proljeća

Nesuđeni osvajač “Najboljeg posla oko svijeta” Tomislav Perko pokrenuo je crowdfunding kampanju za svoju putopisnu knjigu “1000 dana proljeća”.

Sa Tomislavom sam u kontaktu od prošlog mjeseca kada se javio iz Ekvadora i zanimao za crowdfunding i mogućnostima financiranja svoje knjige sa putopisima.  O nekim natuknicama kako se crowdfunda knjiga već sam pisao referirajući se na najavljenu crowdfunding kampanju za knjigu o startupima Ive Špigla. Tamo se nalaze osnovne smjernice što treba imati na umu.

Piše knjigu, a mogao je raditi “Najbolji posao oko svijeta”

Tomislav je strastveni putnik namjernik koji je zadnjih 5 godina proveo na 5 različitih kontinenata. Domaćoj javnosti je poznat kao kandidat za “Najbolji posao oko svijeta“. Uvjerljivo je vodio u drugom krugu natječaja za koji se izborio među tisućama kandidata. Međutim, spletom nesretnih okolnosti nije ušao među 5 finalista iako je imao najviše glasova.

Naime, tvrtka Jauntaroo koja je objavila natječaj zahvalila mu je na sudjelovanju i pohvalila njegove video uratke, te napomenula kako on nije ono što traže, a kao razlog su naveli činjenicu da u videu nije spomenuo ni tvrtku ni način na koji funkcionira – napisao je sam Perko na svom Facebook profilu.

Nije im se svidjela moja brada ili ime ili tako nešto. Iskreno – mislim da su ciljali da pobjedi netko iz SADa, UKa ili Australije. Iako sam bio malo ljut počeo sam pisati knjigu. Tako je sve započelo, zapravo. Kad sam čekao rezultate za top 5 bio sam nestrpljiv, trebao sam neku zanimaciju, pa sam krenuo s knjigom.

Na cijelu nesretnu priču Tomislav gleda izuzetno pozitivno i njegov životni put se svejedno nastavio putujući oko svijeta. U kampanji planira prikupiti 6.400 dolara koliko mu je potrebno da ju uredi, prelomi, prevede na engleski i tiska. Kako je odlučio da će ju izdavati u vlastitoj nakladi, za to mu je potrebna vaša pomoć.

Kako putovati gotovo besplatno?

U svojoj knjizi bilježi sve dogodovštine ali i otkriva mnoge tajne poput mogućnosti putovanja oko svijeta gotovo besplatno, sigurnosti u nesigurnim zemljama, obiteljskim reakcijama na pustolovni životni stil, ali i pomalo filozofskim razmišljanjima o razlozima tog putovanja.

Nadam se da će moja knjiga zainteresirati i mlade koji vole i žele putovati, a za to nemaju novaca. Računam na to da će razmišljati na idući način – ako mi ova knjiga pomogne da uštedim 200 kuna na putovanju, nije mi problem izdvojiti 100 da ju kupim, a pritom meni pomogne da ju i realiziram samostalno.

Plan za promoviranje kampanje

Osim što piše knjigu, Tomislav vodi i vrlo uspješan Facebook profil “Thomas Loves Adventures” na kojem redovito piše o svojim dogodovštinama. Budući da se digla poprilična medijska prašina kada je bio favorit za najbolji posao, odlučio je i to kapitalizirati. Svoju kampanju promovirat će na svim kanalima koje je do sada gradio.

Imam 25,000 dosta aktivnih fanova na FB stranici i blizu 3,000 ljudi na privatnom FB profilu. Parsto ljudi na Twitteru i YT kanalu, ali to su mi tek dodatni kanali. Također, imam dosta kontakta u medijima (internet portali, dnevne novine, TV kuće) i od njih računam na podršku.

Tempirano otvaranje kampanje

U kampanji treba itekako dobro promišljati o datumu i danu otvaranja i zatvaranja kampanje.

Kampanju sam pokrenuo baš danas jer mi je sutra rođendan. Računam da će mi FB profil imati ekstra promet, zablokirat ću da mi se ne može postati po zidu, i tako srediti da će svi koji bi to htjeli – vidjeti status s linkom na Indiegogo. A to im može biti njihov poklon za moj rođendan.

Kreativni perkovi

Da bi se ljudi uključivali u vašu crowdfunding kampanju potrebno im je dati dobar poticaj za to. Jedan od poticaja su i nagrade (Indiegogo ih zove perkovi) kojima ćete zahvaliti svojim donatorima ukoliko prikupite traženi iznos. Tomislav se tu jako dobro snašao i osim što možete dobiti majice, knjigu prepunu dobrih savjeta. ili pivo na koje će vas odvesti, pripremio je i neke vrlo zanimljive perkove.

Jedna od kreativnih je i da će vam za 400$ pokloniti instrument Ukulele koji nosi sa sobom po cijelom svijetu i koji je do sada uveseljavao mnoge ljude koje je sretao na svojem putovanju. No, za pomno planirane potencijalne donatore pripremio je i ponudu da bude turistički pratitelj na nekom egzotičnom putovanju koje organizira neka od agencija.

I crowdfunding kao pustolovina

Iako se nakon dugogodišnjeg putovanja Tomislav napokon vratio u Hrvatsku, danas je krenuo na još jednu pustolovinu. Njegova crowdfunding kampanja trajat će idućih 35 dana. Na vama je da mu se pridružite.

Saznajte kako proputovati svijet gotovo besplatno: 1000 Dana proljeća @ Indiegogo

Tagovi: , , ,


O autoru

Stručnjak za servisne platforme, mikroplaćanja i mobilnu telefoniju. U slobodno vrijeme istražuje i piše o grupnom financiranju (crowdfunding) na ovom blogu. Do sada svojim savjetima pomogao desecima kampanja u kojima je prikupljeno preko milijun kuna.



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to Top ↑