Novosti

Objavljeno 22. 10. 2013. | Piše: Hrvoje Hafner

Pioniri crowdfundinga u HR, bend Sane, ima novu kampanju

Nakon uspješne crowdfunding kampanje za svoj album obrada na Rockethub-u, zagrebački bend Sane odlučio je ponoviti uspjeh i pokrenudi kampanju za novi autorski album nakon 15 godina zatišja.

Iako su tražili 4.000$ u posljednjoj crowdfunding kampanji na Rockethubu o kojoj ste mogli čitati i na Crowdfunding.hr prikupili su 3.185 dolara od 95 obožavatelja. Njihov crowdfunded album “Do not cover” možete pronaći na iTunesu ili direktno kod benda na gažama. Ovog puta odlučili su se za Indiegogo na kojem prikupljaju isti iznos.

Bubnjar Stjepan Krznarić, legendarni bloger Drito Konj, za Crowdfunding.hr priča o prošloj kampanji. Sa zadnjom kampanjom bilo je problema sa izdavačem, možeš li podjeliti svoja iskustva o tome?

Pa zapravo i nije “problem sa izdavačem”, al samo tako se može nazvati. Nikog u Hrvatskoj ne zanima izdavanje albuma na Engleskom, al nikog. To je posebno tragično zbog toga kaj imamo fantastičnih bendova na Engleskom, a koji bi nekom tko bi se imalo potrudio, mogao donijet nekakav ozbiljni novac. Evo recimo, ja sam trenutno u Švedskoj. Švedska je treći najveći izvoznik glazbe na Engleskom na SVIJETU, skoro uz bok sa UK. No, Švedi imaju ukusa i nisu ksenofobi. Sad bi netko mogao reć “da, oni imaju novaca”, ali istina je da upravo iz tih razloga i imaju novaca. Podržavaju svoje proizvode bez obzira na jezik, bitna je samo kvaliteta. Osim toga, na koliko načina možemo reć “Volvo”, “H&M” ili “IKEA”? Ili Abba, Cardigans, Millencolin, Avicii, The Hives…lista je suludo dugačka. Eto, to bi bili “problemi sa izdavačem”. To kaj nemaju sluha za domaće izvozne proizvode, ali takva nam je kompletna država u bilo kojoj proizvodnoj grani. Zato smo mi napravili malu kompilaciju bendova za koje mislimo da su trenutno jedni od boljih u državici nam, i to na www.sampled.com.hr
Ima još dosta dobrih bendova na Engleskom, tako da se nadamo da je ovo samo vol.1

Zadnji put ste uspjeli prikupiti lovu, što ste naučili?

Ne znam da li smo ikaj naučili u prošloj kampanji. Naučili smo koliko treba vremena za napravit sve vezano uz kampanju i bome smo debelo kasnili sa nekim stvarima. Još uvijek smo neke dužni prikazat javnosti (Bok Lana, Bok Marin!), ali više-manje smo uspjeli sve, uz puno muke i truda. Nismo mi baš vješti u tim poslovnim stvarima, iako bi htjeli bit. No, nije sve za svakog i te prastare poslovice. Vjerojatno postoji neka. Svakom njegovo.

Da li ste se za ovu kampanju posebno pripremali?

Ako je “ajmo crowdfundat i ovaj album i napravit neke filmiće i pizdarije” posebno planiranje, onda da. Mislim jesmo, al kod nas je sve toliko kaotično da i u najvećem redu postoje nevjerojatne rupe u sistematizaciji rada. No, mi smo ponosni jer i dalje prelazimo cestu bez da nas pokupi auto, pa čak i sviramo.

A koji vam je plan?

Šeranje, šeranje, šeranje. Nemamo pojma, iskreno. Ako postoji ikakav PR stručnjak koji bi nam mogao pomoći da razašaljemo taj link svud po svijetu, nek se javi. Ovak nas trojica ko mali bedaki samo gledamo u ekran i čekamo “your project was funded” mail. Više manje je to to.

Na pitanje koliko su se posvetili kampanji, Drito Konj u svojoj blogerskoj maniri najavljuje iznenađenja tijekom kampanje

Pa, mi mislimo da se hvatamo jako ozbiljno, a sad, kaj to znači, ne znamo. Snimili smo najavni single, izbacili smo kampanju, za tjedan dana dolazi live video svirke sa Royal Festa u Cetinju na kojem smo i pobijedili, a onda dolazi posebni treat. Snimili smo trashy sapunicu o tri brata kojima farma propada, pa ju žele spasit snimanjem svjetski popularnog albuma na Engleskom. U filmu sudjeluju Mila Elegović, Stojan Matavulj, Ivan Šarić, Lana Jurčević, Mile Kekin i nas trojica glupana. Jako je retardiran film, trebao bi bit zabavan i privuć ljude.

Što ste hjeli poručiti pjesmom na naslovnici Indiegogo kampanje?

Ne znam dal je pjesma više okrenuta nama ili publici. Govori o protoku vremena i da li smo ga iskoristili dobro.  Mi i dalje nemamo pojma. Ovo je suma summarum svega kaj smo htjeli pokazat svijetu u zadnjih 15 godina. Uspije li kampanja, vjerojatno smo uspjeli i mi.

O njihovoj popularnosti izvan Hrvatske, dovoljno govori i to da je njihovu obradu Sleeping Satellite, Tasmin Archer pohvalila na svom twitter profilu, a ovog puta im je i retweetala kampanju.

Njihovu novu kampanju na Indiegogo možete pogledati ovdje: Sane @ Indiegogo

Tagovi: , ,


O autoru

Stručnjak za servisne platforme, mikroplaćanja i mobilnu telefoniju. U slobodno vrijeme istražuje i piše o grupnom financiranju (crowdfunding) na ovom blogu. Do sada svojim savjetima pomogao desecima kampanja u kojima je prikupljeno preko milijun kuna.



Jedan komentar za Pioniri crowdfundinga u HR, bend Sane, ima novu kampanju

  1. Pingback: Crowdfunding.hr | Blog za financiranje vaših ideja

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to Top ↑