Istraživanje

Objavljeno 14. 10. 2013. | Piše: Hrvoje Hafner

Student znanstvenim metodama prognozira uspjeh vaše kampanje

Student na postdiplomskom studiju u Švicarskoj razvio je model “Launch Hard or Go Home” kojim sa velikom vjerojatnošću u ranim fazama kampanje prognozira rezultate kampanje.

Igranja s predikcijama rezultata pojedinih crowdfunding projekata već smo imali prilike vidjet. Nakon što je pokrenuta najambicioznija crowdfunding kampanja, ona za Ubuntu Edge supertelefon, svi su se pitali hoće li kampanja završiti uspješno. Tako su dvojica analitičara konzultantske tvrtke OpenAnalytics temeljem dostupnih podataka sa Kickstarterovog bloga, izradila model po kojem su u jako ranoj fazi kampanje procijenili da kampanja neće uspjeti i da će prikupiti tek 18 milijuna dolara (od traženih 32). Kampanja je završila čak i nešto lošije sa manje od 13 milijuna prikupljenih dolara.

Neovisno o analitičkom alatu koji vam pruža Kickstarter, postoje i drugi alati koji prognoziraju uspjeh ili neuspjeh vaše kampanje poput Kicktraqa. Dovoljno je zalijepiti URL vaše kampanje u Kicktraq i odmah ćete vidjeti trend uplata koji vaša kampanja ima u datom trenutku i je li taj trend dovoljan za prikupljanje zacrtanog iznosa. Osim toga, Kicktraq će vam prikazati i vijesti vezane uz vašu kampanju. Međutim, do sada su i Kicktraq i Kickstarter pratili samo podatke uplata u odnosu na vrijeme i temeljem njih davali procjenu uspješnosti kampanje.

Otiskom na društvenim mrežama do boljih rezultata

Postdiplomac Vincent Etter iz Švicarske, izradio je model “Launch Hard or Go Home” koji osim novčanog priljeva uzima i komponentu zasnovanu na odnosima u društvenim mrežama. Model uključuje podatke poput broja retweetova i broja ljudi koji su retweetali link kampanje ali i veze između projekata i donatora u odnosu na druge projekte koji su im možda zajednički.

Njegov model je objavljen prošlog tjedna u zborniku na konferenciji COSN 2013 u Bostonu, a možete ga isprobati na stranici Sidekick na projektima koji se trenutno vrte na Kickstarteru. Tamo možete dobiti i podatke s kojima se služio i skripte u Pytonu za svoje predikcije.

Sidekick će sa vjerojatnošću od 85% pogoditi ishod vaše kampanje nakon isteka 15% vremena i to samo na temelju uplata, a ako uračuna i komponentu društvenih mreža tada se vjerojatnost pogotka ishoda podiže za dodatna 4%.

Tagovi: , , ,


O autoru

Stručnjak za servisne platforme, mikroplaćanja i mobilnu telefoniju. U slobodno vrijeme istražuje i piše o grupnom financiranju (crowdfunding) na ovom blogu. Do sada svojim savjetima pomogao desecima kampanja u kojima je prikupljeno preko milijun kuna.



Jedan komentar za Student znanstvenim metodama prognozira uspjeh vaše kampanje

  1. Pingback: Sudjelujte u istraživanju o crowdfundingu zagrebačke studentice na pariškom sveučilištu - Crowdfunding.hr

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to Top ↑