Vodič

Objavljeno 21. 10. 2013. | Piše: Hrvoje Hafner

Sve-ili-ništa vs. Fleksibilno – Koji je model dobar za vašu kampanju?

Kada su crowdfunding kampanje u pitanju, 2 su osnovna modela financiranja vašeg projekta. Neke platforme nude oba, a neke samo jedan. Svaki ima svoje prednosti i mane.

Osnovni modeli financiranja na crowdfunding platformama baziranim na nagradama su:

  1. Sve-ili-ništa – Postavljate fiksni financijski cilj za svoju kampanju. Ukoliko vaša kampanja prikupi iznos jednak ili već od tog cilja novac će vam biti isplaćen u cijelosti (umanjen za proviziju CF platforme), a ukoliko prikupi iznos manji od cilja nećete dobiti ništa i sav uplaćen novac vraća se donatorima.
  2. Fleksibilno – Također postavljate financijski cilj za kampanju i sav prikupljeni novac, bez obziro koliko ste prikupili, biti će vam isplaćen.

Sve-ili-ništa model

Najpoznatije crowdfunding platforme koje koriste samo ovaj model su Kickstarter i Pozible.

Prednosti:

Iako možda zvuči malo zastrašujuće da izvučete deblji kraj i ostanete bez prikupljenog novca nakon što ste uložili puno truda i vremena oko kampanje, ovaj model je bolji za prave crowdfundere. Evo i zašto.

  • Neizvjesnost potiče aktivnost: Ovaj “ništa” faktor unosi rizik pri čemu vaša kampanja postaje uzbudljiva za potencijalne donatore. Hoće li uspijeti ili neće.
  • Make or break: Donatori su ti koji imaju moć. Svojom uplatom oni mogu vašu kampanju učiniti uspješnom. Ako se ne uključuju vi nećete dobiti ništa. Ta moć generira uplate pogotovo kako se bliži kraj projekta.
  • Veće uplate: Prema podacima crowdfunding platformi ovakav model podupire uplate većeg iznosa. Osobe koje odabiru nagrade većeg iznosa imaju osjećaj da su upravo oni omogućili da projekt uspije.
  • Sigurnost za donatore: Veći broj donatora se uključuje jer znaju da će im biti naplaćen donirani iznos samo ako je prikupljeno dovoljno novaca da se projekt i realizira.

Mane:

Samo je jedna i to očita. Nećete dobiti ništa ukoliko niste uvjerili dovoljno velik broj ljudi koji bi svojim uplatama dosegli ciljani iznos.

Fleksibilni model

Indiegogo je najpoznatija crowdfunding platforme koja, pored sve-ili-ništa nudi i ovaj model.

Prednosti:

Ovaj model mnogima je privlačniji zbog toga što će dobiti sav novac bez obzira koliko uplata prikupe. Upravo je to i jedina prednost ovog modela.

Mane:

Mane ovog modela su sljedeće:

  • Nemate dovoljno novca: Trebate prikupiti 100.000 kn da bi pokrili troškove proizvodnje ali ste prikupili samo 20.000. Dobro je da ste prikupili barem nešto ali vam nije dovoljno da bi pokrili troškove.
  • Nema hitnosti: Budući da cilj nije relevantan, vaš projekt je ljudima manje uzbudljiv. Uplate postaju donacije.
  • Nema garancije: Nema garancije da ćete biti u stanju isporučiti nagrade koje ste ponudili donatorima. Nagrade poput karte za premijeru filma, knjiga, CD ili gadget nećete moći dati donatorima ako nemate dovoljno novca da bi ih uopće završili svoj projekt ili proizveli proizvod.
  • Veća provizija: Crowdfunding platforme koje podržavaju ovaj model uzet će vam veći postotak od pristiglih uplata.

Koji model izabrati?

Izabrati pravi model za vašu kampanju vrlo je bitna odluka. Jednako bitna kao i koju crowdfunding platformu odabrati za svoj projekt. Kod izbora modela ovo su stvari koje bi trebali imati na umu:

  • Koliko je velika vaša mreža?
  • Koliki postotak od uplata CF platforma uzima?
  • Koliku podršku i promociju CF platforma omogućuje vašoj kampanji?
  • Da li je CF platforma prikladna za vaš projekt? Da li ste startup, gradite aplikaciju ili gadget? Ili ste dio kretivne kulturne industrije?
  • Koji je minimum s kojim biste mogli ostvariti projekt?

S kojim biste vi modelom radije financirali svoj projekt?

Tagovi: , ,


O autoru

Stručnjak za servisne platforme, mikroplaćanja i mobilnu telefoniju. U slobodno vrijeme istražuje i piše o grupnom financiranju (crowdfunding) na ovom blogu. Do sada svojim savjetima pomogao desecima kampanja u kojima je prikupljeno preko milijun kuna.



7 Komentara za Sve-ili-ništa vs. Fleksibilno – Koji je model dobar za vašu kampanju?

  1. Pingback: 14 savjeta kako da Ivo Špigel crowdfunda knjigu o startupima - Crowdfunding.hr

  2. Pingback: Crowdfunding platforma Pozible prva uvodi bitcoine - Crowdfunding.hr

  3. docvet napisao:

    Poštovani, upravo sam gledao Vaš nastup u tv emisiji i odlučio posjetiti Vaš blog. Jednostavno rečeno genijalno,svježe i na mene je djelovalo vrlo uznemirujuće naravno na pozitivan način.Već duže vrijeme imam ideju da osnujem centar za rehabilitaciju životinja koje vlasnici nemaju čime hraniti ili jednostavno ne žele ih više imati ili nemaju čime platiti liječenje. Kao veterinar smatram da bi takav projekt trebao uspjeti jer je slučajeva nebrige i nemoći sve više prisutno u mojem kraju tj. Unsko sanskom kantonu.Molim Vas ako ste voljni da mi savjetujete kako početi kampanju i što bi bilo dobro učiniti da ona uspije. Srdačan pozdrav iz Bihaća i želim Vam sve najbolje u životu.

  4. Pingback: S3TR - električno urbano vozilo - Crowdfunding.hr

  5. Pingback: [CASE STUDY] Kako organizirati konferenciju putem crowdfundinga - TGGcon case - Crowdfunding.hr

  6. Pingback: Crowdfunding.hr | Blog za financiranje vaših ideja

  7. Pingback: Crowdfunding.hr | Blog za financiranje vaših ideja

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to Top ↑