Novosti

Objavljeno 28. 01. 2014. | Piše: Hrvoje Hafner

Urednik Mreže Oleg Maštruko pokrenuo crowdfunding kampanju za fotoknjigu

“Without People” naslov je fotoknjige koju je crowdfundingom na Indiegogo platformi odlučio izdati Oleg Maštruko, inače urednik informatičkog časopisa Mreža, ali i veliki zaljubljenik u putovanja i fotografiju.

Fotoknjiga “Without People” autora Olega Maštruka

Oleg svojim objektivom, na pomno odabranim destinacijama diljem svijeta kojima putuje već 8 godina, fotografira zanimljive lokacije za nekoliko fotografskih serija. Jedna od serija bavi se napuštenim ili dehumaniziranim mjestima. Te su fotografije tema prvog Maštrukovog foto-projekta i knjige fotografija – “Without People”.

Oleg se za crowdfunding odlučio upravo u trenutku kada sam pisao kako bi Ivo Špigel trebao izdati svoju knjigu o startupima.

Otkud interes za fotografiju i potreba za izdavaštvom te zašto se odlučio za crowdfunding, Oleg je ispričao ekskluzivno za Crowdfunding.hr

Fotografijom se bavim još od puberteta, ali zaista ozbiljno – zadnjih desetak godina. Opušta me, dosta putujem i fotografija mi omogućuje da se sjećam mjesta koja sam posjetio na svoj osobni način. Također, omogućuje mi da ljudima pričam o mjestima koja me impresioniraju ili zanimaju, a da pritom ne budem dosadan.

Crowdfunding – validacija ideje

Upravo iz potrebe da podjeli svoja iskustva sa drugima, odlučio je izdati fotoknjigu i na taj način realizirati svoj interes za fotografiju.

Fotografija s mojim osnovnim poslom urednika i kolumnista informatičkih izdanja nije izravno povezana, ali mislim da sam u tome dovoljno dobar. Izloženost javnosti, putem društvenih mreža i medija to ću i testirati. Ova kampanja je jedan od načina da to provjerim.

Oleg se odlučio za crowdfunding jer je to idealan spoj validacije ideje putem medija i društvenih mreža i direktne financijske potpore u realiziranju tih ideja.

Crowdfunding mi se čini odličan način ne samo za prikupljanje novca, već i za neku prvu javnu validaciju svog rada, a bez posebnog rizika, ili uz relativno ograničen rizik.

Za crowdfunding je bitno slušati iskustva drugih

Prije nego se upustio u pripremu kampanje Oleg se o tome raspitivao na sve strane. Ponajviše slušajući iskustva domaćih kreativaca koji su pokretali slične kampanje, bavili se samoizdavaštvom ili o tome tek maštali.

Video mi je napravio prijatelj koji se bavi video montažom, prijateljica radi PR. Svi to rade iz usluge, tj pro bono, što ne bih povezao s uštedom, već s prvim korakom u toj validaciji u smislu društvenog mrežnog impakta. Nije li to smisao umreženosti kakvu nam daje Internet, i osnovna razlika od načina na koji su se knjige financirale i izdavale pred 20 i više godina? Ako nemaš frendove koji ti mogu smontirati video ili uraditi uslugu – je li crowdfunding uopće za tebe?

Cilj kampanje je prikupiti 6.000 dolara u roku od 45 dana. Svi koji mu pomognu uplatom od 12 dolara (oko 70kn) dobiti će digitalni primjerak njegove knjige Without People već u svibnju. Oni koji se pak odluče odriješiti kesu za 39 dolara (oko 220kn) uz digitalni primjerak dobiti će i tiskani primjerak.

Oakstagram

A pak za prave mecene ovog projetka, Oleg je u suradnji sa prijateljem Davorom Šuštićem osmislio paket od 89 dolara za koji dobijete sve gore navedeno uz fotografiju po vašem izboru sa Oakstagram okvirom.

oakstagram

Oakstagram je kvalitetni okvira od prave hrastovine koji su primarno namijenjeni za Instagram fotografije, zbog toga ih Davor zajedno sa svojim bratom i radi u kvadratnom formatu.

Palo mi je na pamet da se može složiti zgodna sinergija između mojih slika i njegovih okvira i ponuditi dvije zajedničke nagrade – jedna s jednim okvirom, i jedna koja sadrži kolekciju šest komada (okvir + slika). Davor inače za Oakstragram nije pokrenuo crowdfunding kampanju nego je krenuo sam, od nule. Kritizirao sam ga zbog toga.

Iako će ova kampanja Olegu biti prvi izlet u crowdfunding, u planu su već i naredna dva foto-projekta – Hramovi velikih (i malih) religija i Serijal o moru koje će realizirati ovisno o uspjehu fotoknjige “Without People”.

Više o knjizi, kampanji i Olegovim fotografijama saznajte na Indiegogo stranici projekta: Without People @Indiegogo

Tagovi: , , , ,


O autoru

Stručnjak za servisne platforme, mikroplaćanja i mobilnu telefoniju. U slobodno vrijeme istražuje i piše o grupnom financiranju (crowdfunding) na ovom blogu. Do sada svojim savjetima pomogao desecima kampanja u kojima je prikupljeno preko milijun kuna.



5 Komentara za Urednik Mreže Oleg Maštruko pokrenuo crowdfunding kampanju za fotoknjigu

  1. Jovica Nikšić napisao:

    Čestitke za ideju o foto knjizi sa ovom odličnom tematikom, jer jedna slika je tisuću riječi…
    Vjerujem u brzi uspjeh.
    Sretno.

  2. Pingback: Crowdfunding.hr | Blog za financiranje vaših ideja

  3. Pingback: Crowdfunding.hr | Blog za financiranje vaših ideja

  4. Pingback: Crowdfunding.hr | Blog za financiranje vaših ideja

  5. Pingback: Crowdfunding.hr | Blog za financiranje vaših ideja

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to Top ↑