Novosti

Objavljeno 13. 12. 2013. | Piše: Hrvoje Hafner

Vrtii – Prva hrvatska grupno financirana smartphone aplikacija

Do sada sam već primio desetak upita oko grupnog financiranja aplikacija za pametne telefone. Niti jedna od tih ideja nije imala ono nešto čime bi se mogao postići crowdfunding uspjeh sve dok se nije javio Ivan Mrđen sa svojom aplikacijom Vrtii.

Specijalizirane platforme za aplikacije

Nakon početnog neuspjeha na Indiegogo-u i uočenih grešaka oko pripreme kampanje ekipa okupljena oko projeka odlučila je promijeniti taktiku i bolje istražiti kako se mogu grupno financirati aplikacije. Za aplikacija je bolje koristiti specijalizirane platforme poput SellAnApp i AppsFunder.

Ono što SellAnApp razlikuje od Kickstartera ili Indiegogoa je što se radi o modelu financiranja vlasničkih udjela u projektu umjesto klasičnog sustava nagrađivanja. Svaka osoba za uplatu u kampanju tako ima pravo na postotak od prihoda koje aplikacija ostvari umjesto da ima pravo besplatno koristiti aplikaciju, a to je pravi poticaj zašto bi se netko odlučio financirati vašu kampanju.

Razgovarao sam sa Ivanom Mrđenom, jednim od osnivača Vrtii platforme koja je jučer zaključila crowdfunding kampanju u kojoj je prikupljeno 22.199 dolara što je ujedno i rekord SellAnApp platforme.

vrtii1

Vrtii je platforma koja je iskazana kroz niz gameing aplikacija. Ljudi se igraju na svojim smartphoneovima i osvajaju prave nagrade. Zamišljena je za iPhone i Android operativne sustave, a prilagodljiva je svim svjetskim tržištima, a domaće tržište su zamislili kao eventualnu test platformu.

Projekt Vrtii smo započeli pred jedno 2-3 godine. Iscrpili valjda sve žive izvore i adrese u Hrvatskoj, a nakon čega smo se odlučili za crowdunding. Ovo je bila naša posljednja postaja nakon koje ili stajemo s projektom ili ga krećemo realizirati u punom smislu te riječi. S vremenom se izmijenio veliki broj suradnika na projektu, iz raznih zemalja, a valja spomenuti kako smo u jednom trenutku imali i američke partnere. No od toga se nije ništa realiziralo. Upravo smo se zato odlučili na ovaj potez jer neke realne alternative i nije bilo.

Najuspješnija SellAnApp kampanja

Iz neuspješne Indiegogo kampanje puno su naučili i fokusirali se da im nova kampanja uspije.

Prve dane smo imali aktivnosti usmjerene na našu mrežu poznanika: poruke na FB, mailovi, Twitter. Kontaktirati sve s kojima smo u posljednje vrijeme radili te smo zamolili za pomoć poznanike, prijatelje i rodbinu van HR da prošire informacije o kampanji i projektu. Za razliku od IndieGoGo kampanje, kada smo slali više masovne poruke i obavijesti istom krugu prijatelja, sada smo prilagodili to i slali svakome ponaosob, s obzirom na naše odnose s tim osobama.

Već u prvim danima kampanje dobili su potrebnu pozornost.

Javilo nam se dosta ljudi koje interesira projekt. Nepoznati ljudi koji nude svoju pomoć te su nam linkali niz portala, lokalnih, a kojima da se javimo radi medijske pozornosti. Jer realno, bez nekakvih medija je gotovo pa nemoguće išta postići makar se crowdfunding bazira na social networkingu. S nekima imamo filing kao da već dulje vrijeme surađujemo tako da smo im dali slobodne ruke da i oni to u lokalnoj zajednici guraju i šeraju. Već drugi dan javila se i developer kompanija iz Rusije s nizom pitanja, onih softverske i idejne prirode. Njima se isto trebalo posvetiti vremena i odgovoriti na sve.

Sada će se fokusirati na izradu marketinške strategije i istraživanje tržišta te prodaju odnosno pronalazak klijenata za launch.

Dogovorena je suradnja s Rotterdam Business School, a putem HR Veleposlanstva u Nizozemskoj koje nas je spojilo s njima. Grupa studenata raditi će s nama na marketing i sales strategijama.

Cilj im je kroz sljedeća 2-3 mjeseca imati spremno nekoliko gradova u regiji za launch aplikacije nakon čega se bacaju na strana tržišta.

Kampanju pogledajte na: Vrtii @ SellAnApp

Tagovi: , ,


O autoru

Stručnjak za servisne platforme, mikroplaćanja i mobilnu telefoniju. U slobodno vrijeme istražuje i piše o grupnom financiranju (crowdfunding) na ovom blogu. Do sada svojim savjetima pomogao desecima kampanja u kojima je prikupljeno preko milijun kuna.



2 Komentara za Vrtii – Prva hrvatska grupno financirana smartphone aplikacija

  1. Antonio napisao:

    Bravo ljudi!

  2. zvonimir zagar napisao:

    bravo samo naprijed. jučer sam pročitao verziju (link) koji mi je poslala Carola.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to Top ↑